چهره سال اقتصاد نوآوری ایران در حوزه سلامت/هاله حامدی‌فر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال ۱۴۰۰ برای ایرانی‌ها سال واکسیناسیون بود. سالی که بعد از چند ماه کلنجار رفتن و دعوا بر سر تولید یا واردات واکسن کرونا نهایتاً دست یا بهتر بگوییم بازوی ایرانی‌ها هم به واکسن رسید! اگرچه در نهایت این واردات بود که گره کور کرونا را تا حدی در ایران باز کرد و نگرانی‌ها و آمارهای مرگ‌ومیر را کاهش داد، اما در این میان نام یک شرکت ایرانی در حوزه سلامت حسابی گل کرد و بر سر زبان‌ها افتاد.

سیناژن؛ شرکتی دارویی که البته مدت‌هاست از بازیگران شناخته‌شده در بازار تولید دارو به حساب می‌آید و در فرهنگ و الگوی مسلط این بازار که همه‌چیز بر واردات می‌چرخد، یک بازیگر متفاوت به‌شمار می‌رود.

سیناژن و واکسن مشترکش که با کمک استرالیایی‌ها تولید کرد، یعنی اسپایکوژن یکی از تجربه‌های موفق نوآوری در عرصه سلامت ایران است.

سلامت از معدود اقتصاد‌هایی است که با رگولاتورهای اولترامحافظه‌کار هنوز روی خوش چندانی به نوآوری نشان نداده، از این رو تک‌ستاره‌هایی چون سینا‌ژن بیشتر به چشم می‌آیند و ارج‌وقرب ویژه‌ای در چشم ذی‌نفعان مختلف این حوزه پیدا کرده‌اند.

سینا‌ژن یک چهره کاریزماتیک و شناخته‌شده را به‌عنوان مدیرعامل و رهبر خودش دارد که شباهت چندانی به الگوهای شناخته‌شده مدیریتی زنان در ایران ندارد. یک جنگجوی تمام‌عیار به نام هاله حامدی‌فر؛ کسی که از سبک زندگی تا علاقه‌مندی‌هایش و از صراحت بیان تا شیوه مدیریتش او را به یک مدیر خاص در یک صنعت سنتی و مردانه تبدیل کرده است.

هاله حامدی‌فر چهره سال اقتصاد نوآوری ایران در حوزه سلامت به انتخاب کارنگ است.

هاله حامدی‌فر:

چشم‌انداز نهایی ما همین بوده و هست که سیناژن یک برند بزرگ بین‌المللی شود.وقتی شما می‌گویید ژاپن، عمده افراد «سونی» به ذهن‌شان می‌آید. یا وقتی اسم کره را می‌شنویم، سامسونگ تداعی می‌شود.
اینها پیام و نام کشورشان را به مردم دنیا رساندند. ما هم دوست داریم ایران را با یک برند سلامت‌محور به دنیا معرفی کنیم. یعنی سیناژن یک برند بین‌المللی باشد که وقتی نام سیناژن را می‌شنوند، ارتقای سلامت و حوزه دارو و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج برایشان تداعی شود.
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5gu0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.