کارنگ سی‌و‌هشتم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

◼️ جدیدترین شماره از مجله هفتگی اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ با گزارش‌ها، تحلیل‌ها و گفت‌وگوهای متنوع منتشر شد.

◻️ در شماره سی‌و‌هشتم کارنگ صادق محمدی در گفت‌وگویی مفصل از کسب‌وکار مدیانا و راهکارهای جامعی که به کسب‌وکارهای دیگر ارائه می‌دهد گفته است. محمدی با تشریح ابعاد مختلف بازار مارکتینگ مبتنی بر پیامک در ایران مشکلات رگولاتوری را مهم‌ترین مانع رشد این بازار دانسته است.

◼️ او چالش گرفتن خط خدماتی را مهم‌ترین مسئله این بازار می‌داند که گرفتاری‌های زیادی به‌ویژه برای کسب‌وکارهای نوآور کوچک و متوسط ایجاد کرده است. چالشی که ناشی از تفسیر یک قانون سازمان تنظیم مقررات است که بر اساس همان در اپراتورهای همراه به درستی با کسب‌وکارها همراهی نمی‌شود.

◻️ در گزارش دیگری کارنگ به مسئله لجستیک در کسب‌وکارهای نوآور و موانع توسعه آن پرداخته است. اینکه در آینده این بخش از اقتصاد نوآوری ایران برای رسیدن به سهم بازار مطلوب چه مشکلاتی را باید حل کند و چرا حمل و نقل در کسب‌وکارهای نوآور و آنلاین به یک پاشته آشیل بزرگ تبدیل شده است. نگاهی به برخی راهکارهای کسب‌وکارهای نوآور این حوزه که این روزها در ایران در حال فعالیت هستند بخش دیگری از این پرونده است.

◼️ کارنگ در یادداشتی تحلیلی به این پرسش هم پاسخ داده که چرا در روزهایی که بورس بیش از هر زمان دیگری نیازمند ورود شرکت‌های تازه‌نفس است، عرضه اولیه‌ برخی از این شرکت‌ها با چالش و مانع روبه‌رو شده است.

◻️ در هشتمین شماره از ضمیمه هفتگی «رمزارز» هم تحولات اخیر رگولاتوری این حوزه با نگاهی تحلیلی بررسی شده است. در یک گزارش بلند کارنگ با مرور همه طرح‌ها و گمانه‌زنی‌های اخیر به این سوال پاسخ داده است که سیاست‌گذاری حوزه رمزارزها به‌خصوص در حوزه تبادل که قلب تپنده این بازار است با چه نگاهی باید انجام شود و انتظارات کسب‌وکارهای نوآور ایرانی در این ماجرا از سیاست‌گذارهای مختلفی که این روزها داعیه تنظیم‌گری این فضا را دارند چیست!

◼️ مرور بازارهای جهانی و فرازوفرود رمزارزها برتر بازار، بررسی استارتاپ‌های رمزارزی دنیا و واکنش موسسات و شرکت‌ها و بانک‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز از دیگر مطالب هشتمین شماره «رمزارز» کارنگ است. ورود شرکت‌هایی چون گوگل، فیس‌بوک و شرکت‌هایی چون جی پی مورگان و تحلیل رفتار آن‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های رمزارزی در مطالب متنوعی تشریح شده است.

👈کارنگ را می‌توانید رایگان از سایت آن دانلود کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/01k7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.