کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ شصتم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ،  به شصتمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از محمدمهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

جیبیت در حال حاضر پلتفرم خدمات پرداخت و مالی است، یعنی خدمات بانکی به معنای انتقال وجه و خدمات فناورانه بانکی را نیز ارائه می‌دهد. همچنین ارائه‌دهنده سرویس‌های استعلامی مانند احراز هویت است. شریعتمدار می‌گوید تعداد تراکنش‌های بانکی ما در روز بین ۱۵۰ هزار تا ۳۵۰ هزار تراکنش است و فکر می‌کنم در این مورد بعد از بانک هجدهم یا بیستم باشیم.

کارنگ در شماره شصتم خود گزارشی از دومین صبحانه انجمن تجارت الکترونیک تهران تهیه‌کرده است. این رویداد با موضوع سلامت دیجیتال و با حضور شرکت‌های این حوزه و مدیران بخش خصوصی و تصمیم گیران دولتی برگزار شد. نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران، ژوبین علاقه‌مند، رئیس کمیسیون سلامت الکترونیک انجمن و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری لیان ،رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، مهدی خدادادی، احمد طاهر خانی، حسین اسلامی، حسین ریاضی و سینا مرغشی از سخنرانان این نشست بودند.

در این شماره در صفحه لجستیک گفت‌وگویی با سامان حبیب‌اللهی، بنیان‌گذار پلتفرم «آقای لجستیک» داشتیم. حبیب‌اللهی می‌گوید آقای لجستیک یک پلتفرم مشارکتی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی است که منابع عرضه‌کنندگان حمل‌ونقل بین‌المللی مانند شرکت‌های کشتیرانی، کریر و رانندگان ترانزیت را به منافع شرکت‌های بازرگانی یا شرکت‌های تقاضاکننده حمل‌ونقل بین‌المللی پیوند می‌زند.

در این شماره نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۰ حرکت اول نیز داشتیم. حرکت اول که بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر کسب‌وکارهای نوپای همراه اول است. توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه‌گذار خطرپذیر مأموریت و تبدیل‌شدن به بازیگر برجسته حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر چشم‌انداز حرکت اول است.

شماره سی‌ام ضمیمه هفتگی رمزارز نیز گفت‌وگو مفصلی با محمد علی محمدی، رئیس هیئت‌مدیره و بنیان‌گذار اوکی‌اکسچنج داشتیم. ازنظر علی محمدی به‌صورت کلی فضای رمزارزها نسبت به سال‌های ابتدایی، خیلی سفیدتر است. بین حاکمیت و بخش‌های مختلف این فضا و ‌کسب‌وکارها ارتباط نسبتاً خوبی وجود دارد، اما متأسفانه هنوز در این حوزه رویکرد مشخصی وجود ندارد و از هر جا یک‌صدای متفاوت به گوش می‌رسد و با این وضع آینده ‌کسب‌وکار هم مبهم است.

در این شماره گزارشی فریار شیرزاد و سابقه او تهیه‌کرده‌ایم. شیرزاد در ابتدا کارمند کمیته مالی سنای امریکا بود و وکیل شرکت‌های حقوقی بزرگ در واشنگتن دی سی بود. او اکنون مدیر ارشد سیاست‌گذاری کوین‌بیس است و ظاهراً کوین‌بیس می‌خواهد شیرزاد مشعل‌دار تلاش برای تنظیم‌گری و رگولاتوری صنعت رمزارزها و لابی این شرکت در نهادهای رگولاتور باشد.

دوهفته‌نامه بیمه دیجیتال ضمیمه دیگر کارنگ که از این شماره در قالب ۱۶ صفحه به پوشش اخبار و رویدادهای صنعت بیمه کشور می‌پردازد در شماره دوم خود گفتگویی اختصاصی با مهدی ایمانی مهر قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره دارد. ایمانی مهر در این مصاحبه از لزوم تفکر دیجیتال در صنعت بیمه گفته است و از روندی که فناوران برای ارتقای سطح نوآوری در صنعت بیمه در پیش‌گرفته است.

گزارش از پنل‌های بیمه مرکزی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و گفتگو با فعالان حوزه نوآوری در صنعت بیمه ازجمله حامد ولی‌‍پوری مدیرعامل ازکی از دیگر مطالب این شماره از نشریه بیمه دیجیتال است.

بیمه دیجیتال در شماره اخیر خود با اشاره به بحران سیل در کشور در گفتگو با استارتاپ سمیتیو به اهمیت پذیرش مقوله هواشناسی در صنعت بیمه و سایر صنایع پرداخته است. سمیتیو با استفاده از فناوری‌های تازه به داده‌کاوی در رابطه با الگوهای هواشناسی توجه دارد. موضوعی که می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بحران‌های حوادث طبیعی کارساز باشد.

گزارش موردی بیمه‌گری در هنگ‌کنگ و حمایت رگولاتور از فعالان آن، امکان بیمه ان‌اف‌تی و بررسی دلایل عدم درخشش اینشورتک های ایران از دیگر موضوعاتی است که بیمه دیجیتال در شماره دوم به آن پرداخته است.

کارنگ، رمزارز و بیمه دیجیتال را رایگان می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

اشتراک هفته‌نامه نامه کارنگ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dweu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.