کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ شصت‌ویکم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ،  به شصت‌ویکمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از حسن دوست‌حقی، مدیرعامل شرکت لجستیکی شتابان شمال، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است. دوست‌حقی می‌گوید لجستیک محور استراتژیک توســعه اقتصادی کشــور است. اگر GDP و GNP کشور را بررسی کنیم، لجستیک بین 8 تا 10 درصد از GDP کشور را تشکیل می‌دهد. پشت هر کالایی یک عملیات لجستیکی نهفته است.

کارنگ در شماره شصت‌ویکم خود گفت‌وگویی با سید محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری‌های نوظهور دیجیتال نیز در مورد اهداف و کارکردهای صندوق داشته است. موسی‌زاده موسوی می‌گوید بحث فناوری‌های دیجیتال و بازار و مقیاس‌پذیر بودن کسب‌وکارها موضوعات مهم برای این صندوق در انتخاب تیم‌ها هستند.

در صفحه زنان نوآور نیز پای حرف‌های مژده بابادی، خالق برند مژده سرامیک نشستیم. بازار سفال و سرامیک بسیار گسترده است و کسب‌وکارها در دو مسیر مختلف باهم رقابت می‌کنند؛ فروش حضوری و فروش آنلایــن. درفروش آنلاین هزینــه تبلیغات و تولید محتوا بــرای همه کسب‌وکارها وجــود دارد، امــا درفروش حضــوری، وقتی یک هنرمند تازه‌وارد بازار می‌شود، باید بتوانــد گیفتشــاپ‌ها و کتاب‌فروشی‌ها را راضــی کننــد تا محصولات او را در معرض نمایش قرار دهند.

در این شماره گزارش‌هایی نیز درباره شکایت وزارت بهداشت از مدیرعامل هومکا، پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها، ســرویس توثیق الکترونیکی یا همان «ســتاره« و رویداد فینوهک برای شما تهیه‌کرده‌ایم.

شماره سی‌ویکم ضمیمه هفتگی رمزارز گزارشی از وبینار «روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در دنیا» آماده‌شده است. در این وبینار با حمایت صرافی ارز دیجیتال مزدکس و بــا حضــور پوریــا بختیــاری، کارشــناس و فعــال حــوزه سرمایه‌گذاری و مبیــن سوسن‌آبادی، مدیر توسعه کسب‌وکار مزدکس برگزار شد. در این وبینار در مورد ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری، توکن اوراق بهادار و نوآوری در بازارهای مالی بحث شد.

گزارش رویداد تکنوبلاک و پنل‌ها و سخنرانی‌های این رویداد را نیز می‌توانید در این شماره رمزارز دنبال کنید. در پنل سازمان‌دهی و تنظیم‌گری کسب‌وکارهای رمزارز و بلاکچین در مورد ابعاد قانون‌گذاری و بازار رمزارز در روسیه، رویکرد مجلس ایران در قبال تنظیم گری رمزارزها و فرصت‌های این فناوری برای همکاری دو کشور بحث شد. در این پنل »آنتون دوکاچف«، عضو مجلــس دومــای روســیه؛ «الکســاندر برژینکف«، رئیس انجمــن رمــزارز روســیه؛ «محمد طهرانــی»، مدیر آزمایشگاه بلاکچین دانشــگاه خاتم؛ «امیرحسین راد«، مدیرعامل صرافی نوبیتکس؛ «مجتبی توانگر»، نماینده مجلــس شــورای اســامی؛ «حســین اســامی»، رئیــس سازمان نصر تهران و علی‌اصغر «قائمی»، مشاور رئیس مجلس در امور فنــاوری اطلاعات ســخنرانی کردنــد.

پنل دیگر این رویداد نیز با حضور احمد صالحی، از مشــاوران ســازمان توســعه تجارت؛ مصطفی نقی‌پورفر، دبیر انجمن فین تک؛ ویکاور بونچــاروف، معــاون انجمن رمزارز روســیه؛ علــی جاهدی، عضو پارک علم و فناوری خراســان و امیرحســین مردانی، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین و با موضوع «فرصتها و چالشهای پیش روی توسعه بالکچین» برگزار شد.

شماره سوم بیمه دیجیتال نیز همراه با کارنگ و رمزارز منتشر شد. دوهفته‌نامه بیمه دیجیتال در سومین شماره خود به مسئله سوئیچ آمیتیس پرداخته و روند تولد تا توقف آن را بررسی کرده است. اظهارنظرهای مختلف اهالی صنعت بیمه درباره سامانه سوئیچ و اظهارات اعضای کارگروه اقتصاد دیجیتال که امروز تصمیم‌گیری در رابطه با ادامه فعالیت آن را به عهده‌دارند از مطالب این شماره از بیمه دیجیتال با موضوع سامانه آمیتیس است.

این دوهفته‌نامه که با تمرکز با روند تحول دیجیتال در صنعت بیمه به پوشش اخبار و رویدادهای آن توجه دارد، در شماره سوم گفت‌وگوی مفصلی با حمیدرضا پروازی، رئیس توسعه کسب‌وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران ایران انجام داده است و از زیروبم روند نوآوری و تحول دیجیتال در شرایط فعلی صنعت بیمه کشور پرسیده است. پروازی در این گفت‌وگو از اهداف تشکیل کمیته توسعه کسب‌وکار دیجیتال سندیکا صحبت می‌کند و از اهمیت تعامل در شرایط امروز صنعت بیمه و چالش‌های آن می‌گوید. 

بیمه دیجیتال در شماره سوم واکنشی هم به بحث جنجالی موضع‌گیری‌های نمایندگان فروش و بیانیه‌های آن‌ها در هفته گذشته دارد. گزارش «بازی تاج‌وتخت» در این شماره با نگاه به نقاط تعارض شبکه فروش بیمه با استارت‌های بیمه‌ای به بیان چالش‌ها و موضوعات موردبحث و واکاوی روند تعامل این دو طیف متفاوت صنعت بیمه می‌پردازد.

گفت‌وگو با امیرمهدی ابراهیمیان، مدیر توسعه کسب‌وکار بیمه دیجی‌پی نیز به بهانه ورود رسمی دیجی‌کالا به صنعت بیمه از دیگر مطالب خواندنی این شماره بیمه دیجیتال است.

گزارش موردی از نئوبیمه ویفاکس آلمان و همچنین اعلام برندگان آخرین دوره مسابقات افما-اکسنچر ۲۰۲۲ از میان شرکت‌های بیمه مطرح دنیا را نیز می‌توانید در شماره اخیر بیمه دیجیتال دنبال کنید.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

اشتراک هفته‌نامه نامه کارنگ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rl6v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.