کارنگ نهم منتشر شد

نهمین شماره کارنگ انتشار یافت.

در این شماره از هفته‌نامه به بهانه سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی فناپ روی کسب‌و‌کار پادرو، گفت‌و‌گویی با پشوتن پورپزشک بنیان‌گذار این کسب‌و‌کار و محمود کریمی راهبر سبک زندگی و خدمات دیجیتال فناپ انجام گرفته است. در این گفت‌و‌گو به بازار گسترده‌ای که پادرو روی خدمت‌رسانی به آن دست گذاشته است، پرداخته شده؛ بازار کسب‌و‌کارهایی که روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و طبق برآوردها روزانه ۷۰۰ هزار تراکنش دارند. همچنین این گفت‌و‌گو به برنامه‌های آتی فناپ برای سرمایه‌گذاری و به طور کلی موانع سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری می‌پردازد.

این شماره از هفته‌نامه کارنگ شامل یادداشت‌ها، گفت‌و‌گوها و گزارش‌های دیگری حول محور اقتصاد نوآوری است، که عبارتند از:

  • بررسی مقایسه‌ای دیجی‌کالا و افق کوروش به عنوان دو خرده‌فروش آنلاین و آنلاین-آفلاین کور بر اساس داده‌هایی که از سال گذشته خود منتشر کرده‌اند
  • گزارشی درباره اینکه چرا شرکت‌های بزرگ عمدتا به همکاری با کسب‌و‌کارهای نوآور روی خوش نشان نمی‌دهند
  • گفت‌و‌گو با سید سجاد نوری، مدیر مرکز نوآوری تعاون که از ضرورت به کار بستن ایده‌ها و مدل‌های تازه در ۹۰ هزار تعاونی کشور می‌گوید
  • گزارشی از قانونی جدید که طبق آن سازمان تأمین اجتماعی به میزهای کار اشتراکی کد کارگاهی بیمه‌ای می‌دهد و چالش‌های مربوط به اجرایی‌سازی این قانون
  • گفت‌و‌گو با فهیمه طالبی‌پور که کسب‌و‌کار روسری آسمان را راه انداخته و به بازار بزرگی دست یافته، اما همچنان معضلاتی در مسیر فعالیت خود می‌بیند
  • گزارشی از مراکز نوآوری وابسته به سیستم سنتی بانکی و تعامل نامنسجم بانک‌ها  و نوآوری
  • گفت‌و‌گو با علی گاردی، بنیان‌گذار کسب‌و‌کار اوبا که روی تورهای گردشگری عشایر تمرکز دارد
  • گفت‌و‌گو با مینا کامران که کسب‌و‌کار روستاتیش را برای توانمندسازی روستاییان بنیان گذاشته است
  • بررسی ارتباط دورکاری با پیشرفت‌های شغلی؛ آیا دورکاران جدی گرفته نمی‌شوند؟
  • و ده‌ها مطلب دیگر حول محور چالش‌ها، موانع و فرصت‌های اقتصادی مبتنی بر نوآوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.