کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
رویدادها از دو جنبه اهمیت دارند؛ یکی مباحث مطروحه در این رویدادها و دیگری زمانی که برای شبکهسازی در اختیار شرکتکنندگان گذاشته میشود. دومین سمینار رگتک ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود. دومین سمینار رگتک ایران توسط کارخانه رسانه نوآوری راهکار با پنلها و سخنرانیهایی از نمایندگان بخشهای خصوصی و دولتی برگزار شد و در این شماره کارنگ نگاهی به مباحث مطرحشده در این سمینار داشتهایم.
پنل تخصصی «بررسی رگتک ایران و اثرات آن تا به امروز» یکی از این پنلها بود که با حضور جعفر مرتضویان، مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک؛ علی رهبری، مشاور معماری مهندسی و مدیریت سیستم و محمدرضا جمالی، مدیرعامل نبضافزار به مدیریت میثم سلیمانی، سردبیر رسانههای آنلاین راهکار برگزار شد.
همچنین در این سمینار حمید حسنآبادی، مدیر سابق فناوری اطلاعات سازمان بورس به بیان کاربردهای رگتک در ایران و دنیا و ابعاد مختلف اکوسیستم رگتک پرداخت. رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز در سخنرانی خود عنوان کرد که دولت به جز تصدیگری باید به سمت تنظیمگری اشتغال پیدا کند.
پنل دیگر این سمینار با عنوان «آینده رگتک با نگاه به جایگاه کسبوکارها» و با حضور نیما شمساپور، مدیرعامل یوآیدی؛ کاظم شجاعی، مدیر ارشد رگولاتوری اقتصادی ایرانسل؛ امیرحسین شیبری، مدیرعامل فینوداد و رضا قربانی، عضو هیئتمدیره سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران به مدیریت رضا جمیلی، سردبیر رسانههای چاپی کارخانه نوآوری رسانه راهکار برگزار شد.
مجبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و نماینده مردم تهران هم در این سمینار حضور داشت و در اختتامیه ضمن تبیین انواع رویکردهای دولتها به فناوری، نسبت به ناآشنایی رگولاتوری فناوریهای مالی ایران با مفهوم رگتک اظهار تأسف کرد و گفت نهادهای «غیرقانونی» شاپرک و ساترا نتیجه این ناآشنایی هستند.
در صفحه لجستیک این شماره گزارشی از نمایشگاه صنعت پست تهیه کرده ایم. نمایشگاه صنعت پست، اولین رویداد لجستیک در بخش خردهفروشی است که با حضور شرکتهای فعال در این حوزه برگزار شد تا آخرین دستاوردها و فعالیتهای خود را در معرض نمایش بگذارند. اکثر صاحبان کسبوکارهای حوزه پستی کشور که در این رویداد حاضر شده بودند، بهطور کلی برگزاری آن را برای بهبود شرایط این صنعت ضروری ارزیابی کرده و یکی از مهمترین مزیتهای اولین دوره را ارتباط بازیگران این عرصه با یکدیگر و مذاکراتی که در راستای همکاری و همافزایی در فضای نمایشگاه اتفاق افتاده، برشمردند.
متن کامل تمام این خبرها و گزارشها را میتوانید در کارنگ نودوهشتم بخوانید:
کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.