کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ چهل‌وپنجم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ به چهل و پنجمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از اکبر قنبر‍پور مدیرعامل جدید فرودگاه ‍پیام یا همان منطقه ویژه اقتصادی ‍پیام منتشر شده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

در این گفت‌وگو قنبرپور با اشاره به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برای اقتصادی نوآوری تاکید کرده در اسناد بالادستی کشور پیام به عنوان یکی از سه قطب اصلی مراکز داده کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل فرودگاه پیام معافیت‌ها و فرصت‌هایی که در این منطقه برای تیم‌ها و کسب‌وکارهای نوآور تعریف شده را بازگو و تاکید کرده پیام می‌تواند برای شرکت‌هایی که به ویژه در حوزه تولید فعال هستند یک لوکیشن مناسب به حساب آید.

کارنگ در شماره چهل‌وپنجم خود گزارش‌ها و تحلیل‌ها متنوعی درباره مهم‌ترین اتفاقات و تحولات اکوسیستم نوآوری کشور منتشر کرده ازجمله درباره مسئله گرانی اینترنت و اینکه چطور این شوک ناگهانی کسب‌وکارهای نوآور کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ماجرای بیمه مرکزی و نامه‌پراکنی‌های تازه آن در حوزه آنلاین به نیت محدود کردن استارتاپ‌های بیمه‌ای هم از دیگر گزارش‌های تحلیلی کارنگ است.

در یادداشت‌هایی تحلیلی، کارنگ به ماجرای برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری هم پرداخته و این سوال را مطرح کرده که تعویق انتخابات بدون امکان دادن به حضور افراد جامانده از ثبت‌نام چه فایده و دستاوردی دارد. کارنگ با یادآوری نقدهای مطرح شده در هفته‌های اخیر درباره شیوه برگزاری انتخابات اتحادیه توصیه کرده از وقفه ایجاد شده برای همدل کردن و همراه کردن فعالان کسب‌وکاری این حوزه استفاده شود و نه فاصله‌گذاری بیشتر با آن‌ها.

در ضمیمه هفتگی «رمزارز» هم با اشاره به انتشار نخستین شماره ان‌اف‌تی مجله معتبر تایم به این مسئله پرداخته شده که پذیرش رمزارزها در دنیا به چه سرعتی در حال انجام است و دغدغه‌های مهم رمزارزی فعالان و چهره‌های شناخته‌شده این اکوسیستم همچون بنیان‌گذار اتریوم چیست.

بررسی اهداف مبهم رمزریال بانک مرکزی، معرفی جنبه‌های مختلف کریپتواکونومی در دنیا و از همه مهم‌تر بحث‌های آموزشی درباره بازار رمزارزها و ریسک‌های آن از دیگر مطالب این رسانه رسمی فضای کریپتوکارنسی ایران است.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از سایت ما دانلود کنید.

برای دریافت نسخه کاغذی کارنگ و رمزارز کافی است در سایت ما مشترک شوید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kgom
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.