کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ یازدهم منتشر شد

شماره یازدهم هفته‌نامه کارنگ با تکیه بر اقتصاد نوآوری منتشر شد.

در این شماره از هفته‌نامه گفت‌و‌گویی با هم‌بنیان‌گذاران فلایتیو و مدیر اجرایی ارنیکا می‌خوانید. در این گفت‌و‌گو که به بهانه سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی هلدینگ ارنیکا روی فلایتیو انجام شده، ساسان نایب، علی کشفی، احسان داوودی و امید تهرانی درباره مشکلات کسب‌و‌کارهای نوآور و سرمایه‌گذارانی که واقعا خطرپذیر نیستند، به تبادل‌نظر پرداختند. همچنین نگاه سنتی‌ها به نوآوران صنایع به بحث گذاشته شد و مدل کاری فلایتیو که روی درآمد بیشتر و بهره‌وری حداکثری تأکید دارد و تأثیر این روش در زمانه بحران‌ها، محور بخشی از این گفت‌و‌گو قرار گرفت.

در این شماره از هفته‌نامه در گزارشی تحلیلی به مسئله ای‌نماد، قوانین تازه‌اش و مشکلاتی که برای پرداخت‌یاران و کسب‌و‌کارهای نوآور ایجاد کرده، پرداخته‌ایم.

مضاف بر این‌ها، شماره یازدهم کارنگ شامل گفت‌و‌گوها، یادداشت‌ها و گزارش‌های متنوعی است که عبارتند از:

  • یادداشت‌هایی از هادی شجاری، مهرداد ناطقی و پیمان یزدانی که از فعالان کسب‌و‌کارهای نوآور حوزه گردشگری هستند، درباره اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چه مشکلاتی را برای صنعت گردشگری پدید می‌آورد و می‌تواند به عنوان محرکی قوی برای مهاجرت صاحبان کسب‌و‌کار این حوزه عمل کند.
  • گفت‌و‌گو با حامد بیدی، بنیان‌گذار کسب‌و‌کار اجتماعی «کارزار» که در مخالفت با طرح صیانت توانسته بیش از نیم میلیون امضا جمع کند و همکاری سایر کسب‌و‌کارها را در راستای به نتیجه رسیدن این کارزار جلب کند.
  • گزارشی از یک برند نوپا در حوزه صنایع الکتریکی به نام اکووات و روش‌های نوآورانه‌ای که در جلب رضایت مشتری به کار گرفته است، در گفت‌و‌گو با احسان سرداری، مدیرعامل این شرکت. 
  • گفت‌و‌گو با محمدرضا سبحان، مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان که از دلایل جابه‌جایی اجباری‌اش از پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف می‌گوید و خطراتی که آینده کل فضای استارتاپی را تهدید می‌کند.
  • گفت‌و‌گو با شوکا دارایی‌زاده، صاحب گالری شوکارت که از 17 سالگی وارد بازار کار شده و معتقد است نگرش شخصی هر فرد می‌تواند امضای کار او باشد.
  • گفت‌و‌گو با یوسف بیارش، بنیان‌گذار امدادکشاورز که از مرحله کاشت تا فروش در کنار کشاورز قرار دارد و به او مشاوره و راهنمایی می‌دهد.
  • گزارشی تحلیلی از اینکه نفوذ اینترنت جهانی و توسعه شبکه‌های اجتماعی تا چه میزان می‌تواند در رونق سیاسی و اقتصادی جوامع مؤثر باشد.
  • خلاصه‌ای از نشستی به همت استارتاپ‌ استودیوی هلثیو که با حضور شهریار شرافتی مدیرعامل دکتردکتر، مهدی خدادادی مدیرعامل دکتر ساینا و امین دولتی مدیرعامل مشورپ برگزار شد و در آن به موضوع رگولاتوری سلامت و آمار و ارقام بازار مشاوره آنلاین پرداختند.

    و ده‌ها گزارش، یادداشت و گفت‌و‌گوی دیگر.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l4l5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.