کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
شماره صدوسیونهم هفتهنامه کارنگ منتشر شد. مینا والی، مدیرمسئول هفتهنامه کارنگ در سرمقاله این شماره نگاه متفاوتی به پدیدههای ناتکوین و همستر و تمایل مردم به آنها داشته است.
داستان اصلی کارنگ ۱۳۹ به صحبتهای محمد بهشتی، ایرانشناس و فرهنگپژوه در نشست «ایران آینده و نقش نوآوران در آن» اختصاص یافته است. بهشتی در این نشست که در رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار شد، با بررسی قدمت نوآوری در ایران، وضعیت کنونی آن و آیندهای را بررسی کرده که باید برای خود رقم بزند. او باور دارد که «قرار در بیقراری» یکی از مهمترین ویژگیهای جامعه ما در طول تاریخ بوده است.
هفته گذشته نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهرهوری اتاق بازرگانی تهران با موضوع «بحث و بررسی انتظارات فعالان حوزه نوآوری و دانشبنیان از دولت آینده» برگزار شد. در گزارش کارنگ میتوانید مطالبات فعالان اقتصادی این حوزه از رئیسجمهور و دولت آینده را بخوانید.
مجمع عمومی فوقالعاده نصر تهران و به تصویب نرسیدن اساسنامه پیشنهادی هیئتمدیره این سازمان از دیگر رویدادهای هفته گذشته بود که در کارنگ به آن پرداختهایم.
«همآوا هنوز زنده است؟» عنوان گزارشی است که به فعالیتهای اخیر گروه سرمایهگذاری همآوا پرداخته و سهیل عباسی، معاون نوآوری و کارآفرینی کارخانه نوآوری همآوا در آن آخرین فعالیتهای این مجموعه را در حوزه سرمایهگذاری بازگو کرده است.
«فیدیلیو» پلتفرمی است که مدتها در حوزه تولید محتوا درباره غذا و رستورانها فعالیت داشته، اما بهتازگی وارد حوزه دلیوری آنلاین غذا شده است. در این شماره از کارنگ، فعالیت فیدیلیو در حوزه لجستیک بررسی شده است.
ماجرای بیانیه «فیلیمو» و اعتراضش به «فیلیمیوم»، به این دلیل که نامی شبیه به فیلیمو انتخاب کرده، بهانهای شد تا علاوهبر بررسی این اختلاف که پای ساترا هم به آن باز شده، نگاهی به قوانین کشور در حوزه مالکیت فکری داشته باشیم.