کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کارنگ ۱۴۰ منتشر شد
تصویر روی جلد «کارنگ ۱۴۰» به مناسبت ۲۸ ژوئن (۸ تیر) به ۱۰ نفر از فعالان اکوسیستم لجستیک کشور اختصاص یافته و ۱۰ چالش مهم این حوزه به نقل از آنها مطرح شده است. معرفی رویدادهای مهم حوزه لجستیک در جهان و ایران، از دیگر مطالب مرتبط با این صنعت است که میتوانید در کارنگ بخوانید.
در روزهای اخیر، انتخابات و مناظرههای آن یکی از بحثهای داغ روز بود. میثم سلیمانی، سردبیر کارنگ در این شماره به بررسی صحبتهای نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری در مناظرهها که به موضوع اینترنت ارتباط داشت پرداخته و از نظرات آنها با عنوان «اعتراف به دو دهه حکمرانی اشتباه در موضوع اینترنت» یاد کرده است.
مینا والی، مدیرمسئول کارنگ نیز در یادداشتی با عنوان «یک شب آزادی چند؟» بیانیه پلتفرم دیوار درباره اشتباه نرمافزاری و بازداشت اشتباهی شهروندان را بررسی کرده است.
حواشی الکامپ و برگزاری آن، یک روز پس از انتخابات با اینکه این احتمال بود که انتخابات به دور دوم کشیده شود، موضوع یادداشت رسول قربانی، عضو هیئتمدیره راهکار است و با این عنوان منتشر شده است: «آیا این حق کسبوکارها نیست که زمان بهتری را برای برگزاری الکامپ مطالبه کنند؟»
۲۳ ژوئن (۳ تیر) روز جهانی زنان در مهندسی نامگذاری شده و این نامگذاری بهانهای بود تا سراغ زنان فعال در حوزه فناوری اطلاعات برویم و با آنها درباره جایگاه زنان در این حوزه گفتوگو کنیم.
«فیلیمو؛ کیفیتی پایینتر و قیمتی گرانتر از نتفلیکس» عنوان گزارشی است که به مقایسه وضعیت بازار VODهای داخلی مانند فیلیمو با شرکتی مانند نتفلیکس پرداخته است. در این مقایسه، یک ایرانی به نسبت متوسط درآمدش، ۴.۷برابر یک آمریکایی صرف دریافت خدمات فیلیمو میکند که البته کیفیتی پایینتر از نتفلیکس دارد.