کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ ۱۴۳ منتشر شد

تصویر جلد کارنگ ۱۴۳ به سعید امامی، بنیان‌گذار تصنا، بازرس نصر تهران و از پیشکسوتان حوزه برنامه‌نویسی اختصاص داده شده است. امامی در این شماره از کارنگ عنوان می‌کند که نرم‌افزار و به شکل ویژه‌تر مغزافزار (نیروی انسانی) همچنان مهم‌ترین مزیتی است که کشور ما در حوزه فناوری اطلاعات دارد. او همچنین باور دارد می‌توان به مهاجرت به‌عنوان فرصتی برای ارزآوری نگاه کرد. امامی در این‌گفت‌وگو همچنین به فعالیت‌های صنفی سازمان نصر نقدهایی وارد و پیشنهادهایی برای برخی چالش‌های این حوزه ارائه می‌دهد.

رضا امیرزاده، دبیرتحریریه کارنگ در سرمقاله این شماره به موضوع سازوکار جدید انتخاب وزرا در دولت جدید پرداخته است. او از افرادی که برای پست وزارت ارتباطات خود را نامزد کرده‌اند این سؤال را پرسیده که آیا توانایی برآورده کردن مطالبات مردم و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال مانند رفع فیلترینگ و… را دارند یا همچنان قرار است شاهد روند گذشته در حوزه ارتباطات کشور باشیم.

«کاربران درباره شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی چه می‌گویند؟» عنوان گزارشی است که وضعیت این پلتفرم‌ها را براساس نظرات کاربران در کافه‌بازار بررسی کرده است.

موضوع لندتک و فروش اقساطی به‌ویژه در حوزه کالاهای تندمصرف محور گفت‌وگوی میثم سلیمانی با مهدی مقیمیان، مدیرعامل مینی‌پی است. مقیمیان در این گفت‌وگو تخمین می‌زند که اندازه بازار کالاهای تندمصرف در کشور حدود دو هزار همت در سال باشد. او تأکید می‌کند که شرایط اقتصادی باعث شده بخشی از جامعه برای تهیه کالاهای ضروری خود نیز نیازمند خرید اقساطی باشند.

کارنگ در این شماره خود همچنین به بررسی وضعیت لندتک در ترکیه پرداخته است. براساس آمار ارائه شده در این گزارش لندتک‌ها توانسته‌اند نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه تزریق کنند.

در ادامه بازتاب مطالبات فعالان اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور در کارنگ ۱۴۳ به سراغ فعالان حوزه لجستیک، صنعت بازی‌سازی و همچنین متخصصان منابع انسانی رفته‌ایم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/y3zz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.