کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ ۱۴۶ منتشر شد

کارنگ ۱۴۶ بعد از برگزاری اولین رویداد لندتک کشور منتشر می‌‌شود و به پوشش اخبار آن اختصاص دارد.
در این رویداد بیش از ۲۵۰۰ نفر از بازیگران و دغدغه‌مندان اکوسیستم لندتک حضور داشتند و تصویر جلد این شماره از کارنگ نیز به عکس دست جمعی پایان رویداد اختصاص یافته است.

میثم سلیمانی، سردبیر کارنگ، در سرمقاله کارنگ ۱۴۶ مروری بر رویداد و اهداف آن داشته است.
کارنگ این شماره با تایم‌لاینی از اتفاقات رخ داده در رویداد لندتک ایران آغاز می‌شود و در ادامه به گزارش‌هایی از ارائه‌های انجام شده در رویداد پرداخته شده است.

اولین پنل از بخش استودیویی رویداد «زیست‌بومی نو» نام داشت که در آن به سواد و خدمات مالی زیست‌بوم لندتک پرداخته شده است.
خلاصه پنل «شرط اول قدم»، درمورد مسائل پیرامون رگولاتوری در فضای لندتک در کارنگ ۱۴۶ آمده است و در کنار آن نیز از بخش «سهو مکن» و کمبود وزن اعتبار در کشور گفته شده است.

در گزارش بعدی موضوعات متنوعی از جمله تنظیم‌گری نوآوری در ایران، لندتک و لون تک، مفهوم دقیق تنظیم‌گری صحیح، ضرورت آموزش سواد مالی مرتبط با وام به عموم مردم، دلایل تمرکز برخی بازیگران لندتک بر اقشار متوسط روبه‌پایین، اعتبارسنجی در لندتک با استفاده از داده‌کاوی، و ارتباط بین لندتک و لجستیک مطرح شده است.
در این شماره همچنین می‌توانید گزارشی تصویری از رویداد بزرگ لندتک ایران را مشاهده کنید.

گزارش بعدی خلاصه پنل «کاروان رفت» با محوریت سیاست‌گذاری ICT در ایران با چشم‌انداز برنامه هفتم، بررسی شاخص‌های اقتصاد کلان کشور، آینده نوآوری و فرصت‌های تازه در تجارت الکترونیکی با تمرکز بر لندتک است.
در گزارش «چه‌کار کنیم تا تله بدهی به پاشنه آشیل لندتک تبدیل نشود؟» خلاصه پنل «ره ز که پرسی» با محوریت سـهم تسهیلات و نقـش آتی لندتک‌ها و اهمیت مشتریان به‌عنوان بازیگران اصلی در تعامل بین آنلاین‌شاپ‌ها و لندتک‌ها آمده است.

و آخرین گزارش هم به آخرین پنل رویداد با محوریت چالش‌ها و فرصت‌های همـکاری میــان بانک‌ها و فین‌تک‌ها اختصاص دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p2z6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.