کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
تصویر جلد کارنگ ۱۵۲ به رویداد نوآوران لجستیک ایران اختصاص یافته و در این شماره گزارشهایی از سخنرانیها و نشستهای برگزار شده در این رویداد را میخوانید.
در سرمقاله کارنگ ۱۵۲، رضا امیرزاده، دبیرتحریریه کارنگ با اشاره به آمارهایی درخصوص میزان هزینه صنعت لجستیک در کشورهای دنیا، روی ضرورت نوآوری در لجستیک ایران در راستای بهینهسازی این صنعت تأکید کرده است.

رویداد نوآوران لجستیک ایران روز سهشنبه، ۱۷ مهرماه همزمان با روز جهانی پست به همت کارخانه نوآوری رسانه راهکار و حمایت شرکتهای تاپین و چابک برگزار شد. در این رویداد بیش از ۵۰۰ فعال حوزه لجستیک گرد هم آمدند تا به فرصتها و چالشهای این صنعت در کشور بپردازند.
«نوآوریهای ۱۰سال گذشته لجستیک ایران»، «چالشها و فرصتهای لجستیک در ایران» و «لجستیک و توسعه تجارت الکترونیکی» عناوین نشستهای برگزار شده در این رویداد بودند که میتوانید گزارش هر کدام را در کارنگ ۱۵۲ بخوانید.
رونمایی از نقشه اکوسیستم لجستیک ایران بخش دیگر رویداد اخیر بود که در آن عباس عینعلی، سردبیر پلتفرم محتوایی «نقل حمل» روایتی از تولد این رسانه ارائه داد.
گفتوگو با محمدررضا میرزایی، مدیرمحصول چابک یکی دیگر از مطالب این شماره از کارنگ است که در آن مدیریت محصول در صنعت لجستیک مورد بررسی قرار گرفته است.
صالحآچاک مشاور مدیرعامل «راه آسمان آبی» در این شماره از کارنگ گفتوگویی دارد که در آن درباره حوزه پست بینالملل صحبت میکند و میگوید فقط ۱۰ درصد از این بازار در اختیار شرکت ملی پست قرار دارد.
در این شماره علاوه بر ویژهنامه رویداد لجستیک، بهحوزه گردشگری نیز پرداختهایم. احمد ایزدپور، مدیرعامل جاباما در گفتوگو با کارنگ درباره فعالیت این مجموعه در بازار رزرو آنلاین اقامتگاهها صحبت میکند.
در این شماره از کارنگ همچنین میتوانید گزارشی درباره «سنهاب» و دریافت هزینه استعلام از اینشورتکها توسط بیمه مرکزی بخوانید.