کارنگ ۹۰ منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نودمین شماره هفته‌نامه کارنگ ویژه نوروز ۱۴۰۲ منتشر شد.

یکی از کارهای روتین ما در کارنگ این است که هر هفته به سراغ صاحبان کسب‌وکارها، کارآفرینان و فعالان اکوسیستم نوآوری می‌رویم و از آنها درباره وضعیت کسب‌وکار، صنف، زندگی حرف‌هایشان و بسیاری موارد دیگر پرس‌وجو می‌کنیم. گپ‌وگفت‌هایی که معمولاً با نگاه انتقادی و تحلیلی همراه است و تلاش دارد لایه‌های زیرین و نهفته کسب‌وکار نوآورانه در ایران را فاش و شفاف کند. در ویژه‌نامه کارنگ دوباره به سراغ این افراد رفتیم تا از آنها درباره آینده و سناریوهای احتمالی برای اکوسیستم نوآور بپرسیم.

اما از اولین روز راه‌اندازی کارنگ می‌دانستیم که «زنان و نوآوری» یک مسئله و موضوع مهم است که سال‌هاست در اقتصاد کشور به دلایل مختلف، نادیده گرفته شده است. با همین رویکرد بود که صفحه زنان نوآور در کارنگ متولد شد و بدون وقفه طی ۹۰ شماره منتشر شده است. امسال که مطالبات زنان بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ معاصر در کشور موردتوجه افکار عمومی قرار گرفته اهمیت این صفحه برای کارنگ صدچندان شده است.

کارنگ در یک سال گذشته نگاه ویژه‌ای به صنعت لجستیک نوآور ایران داشته است. کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها و چهره‌های تأثیرگذار این صنعت را هر هفته معرفی کرده و تلاش داشته‌ایم در خلال این گفت‌وگوها مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های این بازار بزرگ را بررسی کنیم. ما در کارنگ معتقدیم تزریق نوآوری به لجستیک کشور یکی از مهم‌ترین مسیرهای بزرگ کردن اقتصاد و ایجاد کسب‌وکارها و مشاغل جدید است.

صفحات «جامعه‌شناسی نوآوری» از اولین شماره کارنگ به‌عنوان بخشی از مانیفست این هفته‌نامه با تمرکز بر تحلیل رابطه «کسب‌وکارها و جامعه» منتشر شده‌اند. صفحاتی که در گفت‌وگو با جامعه‌شناسان و پژوهشگران اجتماعی تلاش دارد به رابطه متقابل اکوسیستم نوآوری و جامعه بپردازد. در سالی که حملات و نقدهای تندی به آنلاین‌ها در شبکه‌های اجتماعی وارد شد متوجه شدیم که چنین بحث‌هایی و گفت‌وگو میان کسب‌وکارها و جامعه چقدر می‌تواند نقش حیاتی در این زیست‌بوم بازی کند.

حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اکوسیستم نوآوری کشور در سال‌های اخیر بوده است. حوزه‌ای که اگرچه هنوز با مشکلات و موانع زیادی در زمینه تنظیم‌گری مواجه است اما بسیاری اعتقاد دارند در سال‌های آینده رشد زیادی را تجربه خواهد کرد. از ابتدای راه‌اندازی کارنگ صفحه سلامت از بخشه‌ای اصلی این رسانه بوده است.

در ویژه‌نامه کارنگ دوباره به سراغ فعالان این حوزه‌ها رفتیم تا از آنها درباره آینده و سناریوهای احتمالی برای اکوسیستم نوآور بپرسیم.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در نودمین شماره کارنگ بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/axj5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.