کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
جلد این شماره هفتهنامه کارنگ، به بررسی مشکلاتی که مسیریابهای داخلی با آن دست و پنجه نرم میکنند اختصاص یافته و جواد عامل، مدیرعامل نشان، به سؤالات کارنگ درباره جایگاه نشان بهعنوان یک مسیریاب داخلی پاسخ داده است. همچنین گزارشی درباره فعالیت سالهای گذشته مسیریابهای داخلی از جمله بلد از دیگر مطالبی است که در این شماره از کارنگ میتوانید بخوانید.
در سرمقاله، رضا جمیلی مدیر توسعه کسبوکار راهکار، درمورد تب تولید محتوایی نوشته که فضای کسبوکار ایران را دربرگرفته و با مقایسه آن با وبنویسی دهه ۸۰ به نتایج جالبی رسیده است.
بعد از برگزاری ایران اکسپو، آماری از آن منتشر شد که با فضای این رویداد همخوانی نداشت و حتی گمراهکننده بود. دبیر تحریریه کارنگ این آمار را تحلیل کرده است و سعی کرده تا با سؤالاتی جنبههای ناپیدای مسئله را روشن کند.
در ادامه، قوانین ایران و شرایط استفاده از رمزارز برای خرید املاک در ایران بررسی شده است. بر اساس گزارشهایی که مجلات مختلف منتشر کردهاند، تلاش کردیم تا فضای این معاملات در جهان و چالشهای آن در ایران را به تصویر بکشیم.
در همین فضای خریدوفروش املاک، به سراغ سامانه خودنویس رفتیم. در ابتدا فضای سامانه توصیف و سپس مشکلاتی را که قرار بود حل شوند ولی دوچندان شدند، بررسی کردیم. خودنویس مستأجر، موجر و مشاوران املاک را دچار مشکل کرده است و بهجای بستن راههای کلاهبرداری، راههای جدیدی را ایجاد کرده است.
همچنین در این شماره از هفتهنامه کارنگ در گزارشی با عنوان «گونههای مختلف هوش مصنوعی و کاربردهای آن» نمونههایی از هوش مصنوعی معرفی و گونههای مختلف توسعهیافته آن شرح داده شده است.
هفتهنامه کارنگ را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.