کسبوکارهای مبتنی بر تحویل میوه، سبزی و سایر وسایل مربوط به سوپرمارکت در حال تصرف بازار اروپا هستند. البته چنین کارهایی بهتازگی راه نیفتادهاند، اما یک استارتاپ به نام «فود راکت» معتقد است که در حال ارائه چیزی جدید است و موفق شده است حدود دو میلیون دلار سرمایه جذب کند.
در این کسبوکار افراد میتوانند با استفاده از نرمافزارِ طراحیشده توسط شرکت، مایحتاج روزانه، غذاهای نیمهآماده و میوه و سبزی تازه سفارش دهند و آنها را در مدتزمانی کمتر از 15 دقیقه دریافت کنند. این کسبوکار در حال توسعه فعالیت خود در آمریکاست و امیدوار است 150 شعبه جدید در سانفرانسیسکو راه بیندازد.
ویتالی الکساندروف، مدیرعامل فود راکت، معتقد است که آنها میتوانند بازار تحویل سریعِ مایحتاج اساسیِ خانه را در آمریکا در انحصار خود قرار دهند، انقلابی در فروش سنتی محصولات سوپرمارکتی ایجاد کنند و رفتار مشتریان را تغییر دهند. البته که آنها برای نیل به این هدف، باید با بزرگانی مانند آمازون و اینستاکارت رقابت کنند؛ اتفاقی که چندان ساده نیست.