گران‌فروشی؛ تیری در تاریکی

به نظر می‌رسد کتابفروشی‌ها در برابر رفتار ابرشرکت‌هایی
چون آمازون، راه‌حل‌های زیادی ندارند
گران‌فروشی؛ تیری در تاریکی

در پاسخ به انحصارطلبی فروش‌ آنلاین ابرفروشگاه‌ها، این اواخر گران‌فروشی تبدیل به یکی از ترند‌های اصلی بازار در میان کتابفروشی‌های سنتی شده است. برای مثال یک کتاب که در آمازون به قیمت ۱۵ دلار فروش می‌رود، در کتابفروشی‌های سنتی با قیمت‌های ۲۵ دلار به بالا دیده می‌شود. دلیل این امر این است که چنین کتابی حتی وقتی با تخفیف ۴۶ درصد به کتابفروش می‌رسد، برای او نزدیک به ۱۴ دلار آب می‌خورد.

بنابراین عرضه ۱۵ دلاری در رقابت با آمازون، سودی تنها معادل یک دلار یا کمتر برای کتابفروش‌های کهنه‌کار و سنتی دارد. چاره چیست؟ گران‌فروشی. این اواخر یکی از اخبار مهم بازار نشر، استراتژی کتابفروشی Raven برای مقابله با آمازون بود که قیمت‌های بالای اجباری را به عنوان ابزار مارکتینگ به کار گرفته بود. داستان این کتابفروشی و تقلای آن برای بقا در نهایت سر از مجله نیویورکر درآورد و هشتگ آن‌ها، #savetheUSPS تبدیل به یکی از ترندهای سال آمریکا در توییتر شد. داستان این کتابفروشی و الزام گران‌فروشی برای بقا تنها یکی از نمونه‌های تقلای کتابفروشی‌ها در برابر آمازون است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.