کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گوپاف 15 میلیارد دلاری شد

جهش قابل ملاحظه استارتاپ آمریکایی

گوپاف (Gopuff)، استارتاپ دلیوری آمریکایی، اعلام کرد که توانسته یک میلیارد دلار سرمایه جذب کند و با این تأمین سرمایه، ارزش شرکت خود را به حدود 15 میلیارد دلار رسانده است. این سرمایه‌گذاری را گوگنهایم، هدوسوفیا و سافت‌بانک انجام داده‌اند.
آخرین ارزش‌گذاری گوپاف به ماه مارس برمی‌گردد که در آن زمان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، ارزش این استارتاپ 9/8 میلیارد دلار اعلام شده بود و طی این ماه‌ها توانسته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این استارتاپ در آن زمان توانسته بود با سرمایه‌اش در بیش از 650 شهر آمریکا خدمات خود را ارائه دهد.

این استارتاپ که در سال 2013 بنیان گذاشته شد، در زمینه تحویل اقلامی چون مواد غذایی و دارو فعالیت می‌کند.
گوپاف همچنین در زمان شیوع بیماری کرونا، به همکاری با اوبر پرداخت تا رساندن اقلام ضروری به مردم این دو کشور را در روزهای قرنطینه با سرعت بیشتری انجام دهد و دامنه مناطق تحت پوشش خود را گسترده‌تر کند.

این استارتاپ با سرمایه‌هایی که جذب کرده، توانسته چندین پلتفرم را در جهت تحویل کالابه مجموعه خود اضافه کند که از جمله آن‌ها استارتاپ راید او‌. اس است که در زمینه مدیریت ناوگان حمل‌و‌نقل فعالیت می‌کند.

گوپاف اعلام کرده که از سرمایه‌گذاری تازه‌ای که روی این کسب‌و‌کار انجام گرفته برای توسعه خدماتش در آمریکای شمالی، انگلستان و قاره اروپا استفاده می‌کند. همچنین برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته و به‌روزتر هزینه خواهد کرد. رویترز در ماه مارس به نقل از یک منبع نزدیک به این موضوع گزارش داد که شرکت مستقر در فیلادلفیا امکان و توانش را دارد که اواخر امسال به بازار عرضه شود. خوب است بدانید گوپاف در سال 2016، یک سرمایه‌پذیری سری A داشت و 25/8 میلیون دلار جذب سرمایه کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xglh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.