رئیس سازمان نصر کشوری کیست؟

نگاهی به سوابق کاری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با حکم رئیس‌جمهوری، سید حسن هاشمی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور شد. حسن روحانی به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این حکم را برای هاشمی صادر کرده و او نیز به مدت سه سال بر صندلی ریاست نظام صنفی رایانه‌ای کشور تکیه خواهد زد.
گفته می‌شود هاشمی حدود ۲۵ سال در این حوزه سابقه دارد و سمت‌های مختلفی را نیز عهده‌دار بوده است. دوره کاری هاشمی را باید به دو بخش فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های تشکیلاتی تقسیم کرد. در دوره اول مهم‌ترین سمت‌های قابل ذکر درباره هاشمی، تأسیس و ریاست هیئت‌مدیره هلدینگ گرین‌وب، ایران‌سرور، رایانه دات‌کام و تبلیغ دات‌کام است. سوابق کارهای تشکیلاتی و صنفی هاشمی اما بیشتر است.
تا پیش‌ از انتخاب به عنوان رئیس سازمان نصر کشوری، نایب رئیسی اول و شش سال عضویت در شورای مرکزی این نهاد صنفی در سوابق کاری او به چشم می‌خورد. در آخرین انتخابات شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای هم هاشمی ۲۱۲ رأی به دست آورد و مجددا برای دوره سه ‌ساله دیگری به ‌عنوان یکی از اعضای شورا انتخاب شد.

بخش زیادی از کارنامه کاری هاشمی مربوط به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی است که او سال‌ها ریاست آن را بر عهده داشت. به جز این‌ها هاشمی دو دوره نماینده استان خراسان رضوی در هیئت‌مدیره سازمان نصر کشوری بوده، شش سال نایب‌رئیس نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی را عهده‌دار بوده و چند سالی نیز به عنوان مشاور در کنار اعضای هیئت‌مدیره این نهاد صنفی استانی مشغول به کار بوده است.
از دیگر سمت‌هایی که در کارنامه هاشمی جلب توجه می‌کند، نه سال عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری شهر مشهد و عضویت در شورای علمی – فناوری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
رئیس فعلی سازمان نصر کشوری در دوره بیست‌و‌چهارم نمایشگاه الکامپ در سال ۹۷ نیز مسئول کمیته اجرایی بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8gpu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.