کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کارزاری که اخیرا ثبت شده و از دولت بریتانیا میخواهد فروش گیاهان مصنوعی را ممنوع کند، پرسشها درباره اثرات زیستمحیطی گیاهان پلاستیکی را بیشتر کرده است و به نظر میرسد این اثرات از آنچه فکرش را میکنیم، بدتر باشد.
در بیانیه این کارزار آمده است: «ممنوعیت فروش گیاهان مصنوعی میتواند برای افزایش تنوع زیستی در بریتانیا، کاهش ردپای کربنی و کمک به افزایش جمعیت حشرات و حیوانات وحشی که همیشه در حال کم شدن هستند، گامی کوچک باشد.» مضاکنندگان این کارزار مدعیاند که گیاهان مصنوعی «مقادیر زیادی پلاستیک تولید میکنند که همیشه هم قابل بازیافت نیستند و ذرههای پلاستیکی میتوانند خاک را آلوده کنند».
این تنها مشکل گیاهان مصنوعی نیست. در نگاهی فراتر میبینیم که این گیاهان بهشدت گرم میشوند و هیچ استفادهای هم برای حیات وحش ندارند. دولت بریتانیا سال گذشته در پاسخ به کارزار مشابهی گفته بود: «ترجیح میدهیم به جای ممنوع کردن این موارد، به مردم و شرکتها کمک کنیم تصمیم درستی بگیرند.» فرایند تولید چمن مصنوعی، از تولید قطعات پلاستیکی تا رنگآمیزی آنها در کارخانههای بزرگ، یکی دیگر از نگرانیهایی است که باید به خاطر داشت.