گیاهان پلاستیکی باید ممنوع شوند؟

کارزاری به راه افتاده که از دولت بریتانیا می‌خواهد فروش گیاهان پلاستیکی را ممنوع کند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کارزاری که اخیرا ثبت شده و از دولت بریتانیا می‌خواهد فروش گیاهان مصنوعی را ممنوع کند، پرسش‌ها درباره اثرات زیست‌محیطی گیاهان پلاستیکی را بیشتر کرده است و به نظر می‌رسد این اثرات از آنچه فکرش را می‌کنیم، بدتر باشد.

در بیانیه این کارزار آمده است: «ممنوعیت فروش گیاهان مصنوعی می‌تواند برای افزایش تنوع زیستی در بریتانیا، کاهش ردپای کربنی و کمک به افزایش جمعیت حشرات و حیوانات وحشی که همیشه در حال کم ‌شدن هستند، گامی کوچک باشد.» مضاکنندگان این کارزار مدعی‌اند که گیاهان مصنوعی «مقادیر زیادی پلاستیک تولید می‌کنند که همیشه هم قابل بازیافت نیستند و ذره‌های پلاستیکی می‌توانند خاک را آلوده کنند».

این تنها مشکل گیاهان مصنوعی نیست. در نگاهی فراتر می‌بینیم که این گیاهان به‌شدت گرم می‌شوند و هیچ استفاده‌ای هم برای حیات وحش ندارند. دولت بریتانیا سال گذشته در پاسخ به کارزار مشابهی گفته بود: «ترجیح می‌دهیم به‌ جای ممنوع‌ کردن این موارد، به مردم و شرکت‌ها کمک کنیم تصمیم درستی بگیرند.» فرایند تولید چمن مصنوعی، از تولید قطعات پلاستیکی تا رنگ‌آمیزی آن‌ها در کارخانه‌های بزرگ، یکی دیگر از نگرانی‌هایی است که باید به خاطر داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kvdz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.