کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

یکتانت می‌گوید ۸۰ درصد سهم بازار تبلیغات دیجیتال ایران در اختیار یکتانت است

در جریان رویداد سالانه یکتانت مدیران این شرکت اعلام کردند که سهم یکتانت از تبلیغات وب در ایران درسال گذشته بیش از ۸۰درصد بوده است و این شرکت با همکاری با ۴هزار ناشر فرصت نمایش بیش از هزار میلیارد نمایش تبلیغ دارد؛ یکتانت از همکاری با روبیکا، دیوار و بازار در ۱ سال اخیر داد

رویداد نقطه، گزارش سالانه یکتانت از بازار دیجیتال مارکتینگ عصر روز ۱۰ دی در سالن ضرغام برگزار شد. در این رویداد علیرضا کامرانیان‌فر، قائم‌مقام مدیرعامل یکتانت، کیانوش مختاریان، راهبر ارشد فنی یکتانت، سمانه طغیانی، مدیر ارشد عملیات یکتانت، محمد شیخ سلفی، مدیر ارشد بازاریابی بلو و محسن عرب‌ها، مدیر تیم روابط‌عمومی یکتانت، از سخنرانان رویداد بودند.

صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران باوجود سهم کوچک خود از بازار تبلیغات کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری بوده است. درحالی‌که سهم دیجیتال مارکتینگ در ایران تنها ۲۰ درصد است، شرکت یکتانت به‌عنوان یکی از کسب‌وکارهای این حوزه، با نوآوری‌ و همکاری‌ تلاش کرده نقشی در رشد و توسعه این صنعت داشته باشد و امکانات جدیدی برای کسب‌وکارها فراهم کند.


۴ دستاورد استراتژیک یکتانت در سالی که گذشت


علیرضا کامرانیان‌فر اشاره کرد که در سال گذشته، یکتانت توانسته است با ارائه نوآوری‌های مختلف و شراکت‌های استراتژیک، به‌روزرسانی‌های عمده‌ای در هسته اصلی خود انجام دهد. این تحولات باعث شده تا کسب‌وکارها بتوانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را به‌صورت لحظه‌ای، دیجیتال و با بید دلخواه در هر جای اینترنت طراحی کنند.

او افزود: «یکی از نوآوری‌های کلیدی ما، استفاده از فناوری‌های پیشرفته در دو بخش «انهنس سی وی سی» و «تارگت سی پی آی» بود که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های خود را دقیق‌تر و هدفمندتر به پیش ببرند. همچنین، با معرفی تصویرساز هوشمند، کسب‌وکارها قادرند تصاویر موردنیاز خود را به کمک هوش مصنوعی طراحی کنند.»

در ادامه، کامرانیان‌فر از «ری تارگت» داخل اپلیکیشن ناشران خود به‌عنوان یکی دیگر از خدمات مهم یکتانت یاد کرد که با یک کلیک، مشتریان قادرند تا تبلیغات خود را در شبکه ناشرین یکتانت مجدداً هدف‌گذاری کنند.

به گفته او یکتانت با توسعه بیشتر کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر  پرتفوی خود را در  سال گذشته گسترش داده است.

او در ادامه از زیرمجموعه‌های یکتانت همچون یکتاونچز یاد کرد و نقش این مجموعه‌ها را در کمک به کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها توضیح داد. همکاری با آی رسانه در زمینه تبلیغات محیطی از دیگر دستاوردهای این گروه بود که کامرانیان‌فر به آن اشاره کرد. آی‌رسانه با بهره‌گیری از بیش از ۸۰۰ نمایشگر دیجیتال در سطح تهران، تحولی در نحوه ارائه تبلیغات محیطی ایجاد کرده است.


فاصله ۱۰ تا ۱۵ ساله بین تبلیغات ایران و جهان


سخنران دوم کیانوش مختاریان بود که با اشاره به چالش نگاه کوتاه‌مدت و عدم توسعه پایدار در «اکوسیستم تک ایران» است گفت: «در یکتانت تلاش کرده‌ایم تا این چالش را با رویکردی متمرکز بر توسعه پایدار برطرف کنیم.»

مختاریان به یکی از اقدامات مهم یکتانت در سال گذشته اشاره کرد که طراحی دوباره معماری سیستم سروینگ یکتانت بوده است. این تغییرات به‌منظور بهبود مقیاس‌پذیری و کارایی سیستم‌ها، به‌گونه‌ای انجام شد که قادر به پردازش چند ده‌هزار تبلیغ در ثانیه و مدیریت حجم بالای داده‌ها باشند.

یکی از نکات مهمی که مختاریان بر آن تأکید داشت، داده‌محوری در عملکرد یکتانت است. او اظهار کرد: «ما برای نمایش و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها، سیستم‌هایی طراحی کرده‌ایم که قادر به پردازش مقادیر زیادی داده و نمایش تبلیغات به طور هم‌زمان هستند. این کار ما را قادر می‌سازد تا به طور مداوم کیفیت و دقت تبلیغات را بهبود بخشیم.»

او همچنین به تفاوت‌های چشمگیر نیازهای تبلیغاتی در ایران و کشورهای پیشرفته اشاره کرد: «درحالی‌که مشتریان جهانی به دنبال مدل‌های پیشرفته‌ای مانند اکشن و لید، فروش آنلاین، آگاهی برند و پیش‌بینی رفتار مشتری هستند، در بازار ایران هنوز تمرکز بر کلیک‌های خام است.» به گفته مختاریان، یکتانت در تلاش است تا فاصله ۱۰ تا ۱۵ساله بین بازار ایران و بازار جهانی را کاهش دهد.

در این راستا، یکی از دستاوردهای قابل‌توجه یکتانت در سال گذشته توسعه مدل‌های هوش مصنوعی برای پردازش کلان‌داده‌ها بود که نتیجه آن، افزایش ۱۰ درصدی تعامل کاربران با سیستم‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی این شرکت بود.


۵۰۰ هزار سشن معتبر برای یک مشتری


به گفته سمانه طغیانی شرکت یکتانت با بیش از ۴ هزار ناشر همکاری دارد و در حاضر توانمندی نمایش یک هزار میلیارد تبلیغ را دارد.

بر اساس صحبت‌های طغیانی، این پلتفرم در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار تبلیغات دیجیتال ایران را در اختیار داشت و توانسته است خدمات خود را به گستره وسیعی از کسب‌وکارها ارائه دهد.

بر اساس اعلام این پلتفرم روزانه ۳۰ هزار تبلیغ در هر ثانیه نمایش می‌دهد و پوشش تبلیغاتی آن تمامی شهرهای ایران را شامل می‌شود. در سال گذشته، یکتانت همکاری‌های خود را با پلتفرم‌های بزرگ‌تری همچون دیوار و روبیکا گسترش داد. این همکاری‌ها باعث شده تا تبلیغات هدفمند و بر اساس مکان برای کسب‌وکارها فراهم شود. روزانه ۲ هزار کسب‌وکار از تبلیغات دیوار بهره‌مند شوند.

همچنین، یکتانت با افزودن تبلیغات ویدئویی به سبد خدمات خود، روزانه ۴۰ میلیون تبلیغ ویدئویی را از طریق ۵۰۰ رسانه شریک به نمایش می‌گذارد. این شرکت در این بخش بیش از ۱۰۰۰ مشتری دارد.

در ایام بلک فرایدی، یکتانت رکورد جدیدی ثبت کرد و تنها برای یک مشتری، ۵۰۰ هزار سشن معتبر در این دوره به ثبت رسید. این عملکرد نشان‌دهنده تأثیر تبلیغات یکتانت در جذب مخاطب و افزایش تعامل کاربران است.

او در پایان اعلام کرد شرکت‌هایی مانند مکتب‌خونه و شاتل با همکاری ۲ هزارروزه خود با یکتانت، تجربه‌ای موفق از تبلیغات آنلاین را رقم زدند. در مجموع، یکتانت در حال حاضر به ۱۳۰ هزار کسب‌وکار خدمات ارائه می‌دهد و در مسیر توسعه هرچه بیشتر در عرصه تبلیغات دیجیتال گام بر می‌دارد.


گزارش سالانه یکتانت نتیجه ۳ هزار ساعت تحلیل


در ادامه محمد شیخ سلفی درمورد فرصت‌ها و آینده دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد. او با گفتن تاریخچه مارکتینگ مبانی دیجیتال مارکتینگ را توضیح داد.

در پایان، محسن عرب‌ها از تاریخچه گزارش سالانه یکتانت گفت و اعلام کرد این شرکت تلاش کرده تا با روایت اکوسیستم مارکتینگ دیجیتال ایران به کسب‌وکارها کمک کند تا بر اساس داده‌ها تصمیم بگیرند. او این گزارش را نتیجه ۳ هزار ساعت تحلیل اعلام کرد که با مشارکت ۱۴ مجموعه شکل گرفته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rkx3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.