یک بریزوبپاش دیگر: علی کریمی روی بیلبورد آرین‌سازه

ستاره‌های فوتبالی روی بیلبورد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تصویر مردی بدون لبخند که می‌خواهد معجزه یک خمیردندان متفاوت را در سفید شدن دندان‌ها ثابت کند؛ تصویری از چهره یک مرد با لبخند که می‌خواهد کیفیت یک سرویس خودرویی را در خدمت‌رسانی به نمایش بگذارد؛ و دست آخر، تصویر مردی بدون لبخند که قرار است شما را به سرمایه‌گذاری در یک شرکت انبوه‌سازی دعوت کند.

فوتبالیست‌ها در دنیای تبلیغات ما بدون هیچ نشانه‌ای از دلایل محبوبیتشان ظاهر می‌شوند. در حالی که رونالدو در تبلیغات، از کی‌اف‌سی گرفته تا کلییر یا نایکی، با همان کاراکتر آشنا، حرکات خارق‌العاده فوتبالی، عضلات برجسته و… ظاهر می‌شود، نهایت خلاقیت ما در استفاده از فوتبالیست‌ها در تبلیغات، به نمایش گذاشتن پرتره آن‌ها در کنار کلمات یا در نهایت ظاهر کردنشان با یک کت‌و‌شوار روی صندلی است.

علی کریمی این روزها مهمان بیلبوردهای آرین سازه است. بیلبوردهایی با رنگ صورتی که گوشه‌شان طراحی چند برج دیده می‌شود و در گوشه دیگرشان ستاره محبوب فوتبالی ما، با کتی نزدیک به رنگ صورتی بک‌گراند بیلبورد، روی صندلی نشسته است.

محرومیت تبلیغات ما از اکشن‌ها و فیگورهایی که هویت اصلی چهره‌ها را به نمایش بگذارند از یک طرف و تقلیل دادن چهره‌ها به یک تصویر خنثی و بی‌اثر از طرف دیگر، هزینه‌های سنگین ظاهر کردن این تصاویر بر سطح شهر را بی‌فایده و سرانجام می‌گذارد.

کمتر کسی با دیدن کریم باقری، انگیزه خریدن خمیردندان بنسر را پیدا کرد؛ کمتر کسی با تصویر لبخند علی دایی فهمید که در دینگ چه می‌گذرد و مزیت رقابتی این برند در میان دیگر کسب‌وکارهای فعال در این عرصه چیست و بعید است که آرین ‌سازه هم با ظاهر کردن یک تصویر خنثی از ستاره فوتبال، به نتیجه مورد انتظارش برسد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0ch7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.