رسانه اقتصاد نوآوری ایران

یک ساتوشی به چاپ هفتم رسید

نگاهی دوباره به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های رمزارزی در ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کتاب «یک ساتوشی» نوشته محمد آذرنیوار و نیما ملک‌‌پور به چاپ هفتم رسید. این کتاب که پیش از این برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۹ در انتشارات راه پرداخت منتشر شده بود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده تا جایی که امروز با فاصله چند ماه از چاپ ششم برای هفتمین بار چاپ شده و همزمان در نمایشگاه کتاب تهران و فروشگاه اینترنتی راه پرداخت در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آذرنیوار و ملک‌پور با هدف آگاهی‌بخشی به علاقه‌مندان و افراد کنجکاو در مورد رمزارزها و تجارت الکترونیک دست به گردآوری، ساده‌سازی و تألیف کتابی زدند که با نگرانی‌ها و مسائل مخاطب ایرانی این حوزه مناسب و همراه باشد.

در حالی که کتاب‌های موجود به زبان انگلیسی یا ترجمه‌شده از این زبان، بیشتر مخاطبان اروپایی و آمریکایی را در نظر دارند، این مؤلفان مسائلی چون تحریم و امکان بلوکه‌شدن حساب ارزی کاربر ایرانی در پلتفرم خارجی را در نظر دارند و برای نگرانی‌های او پاسخ‌هایی می‌جویند.

در عین حال، کتاب با زبانی ساده و بیانی شیرین نگاشته شده و وارد مفاهیم گسترده سرمایه‌گذاری یا جزئیات فنی در حوزه رمزارز و سرمایه‌گذاری نشده است. صرفاً اطلاعات مقدماتی لازم برای ورود به عرصه کریپتوکارنسی را فراهم آورده و راه‌هایی را برای کسب سود و کاستن ریسک‌های ورود به این حوزه نشان می‌دهند.

نویسندگان در بخشی از یادداشت خود بر ویراست دوم این کتاب نوشته‌اند: «یک ساتوشی» همان‌طور که از نام فرعی آن پیداست، با هدف نمایش مسیر ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آنها نوشته شد. استقبال از سادگی و قابل ‌فهم بودن این کتاب ما را بر آن داشت که در ویرایش جدید، مفاهیم و اصطلاحات پرکاربرد دو سال اخیر را به کتاب اضافه و ابزارهای معرفی‌شده را به‌روز کنیم.

البته با وجود اضافه‌‌شدن مفاهیم جدید در این نسخه، ویرایش کلی تا حد امکان مختصر ماند و تلاش شد همچنان روی آموزش مفاهیم برای مبتدیان پایبند باشیم. با ظهور هرروزه‌ اصطلاحات و لغات پرکاربرد جدید،‌ نیاز مداوم به دنبال‌کردن و به‌روز بودن بیش از هر زمان دیگری در این حوزه احساس می‌شود و تأکید می‌کنیم که برای همگام‌شدن با این فناوری بهتر است هرگز به این کتاب اکتفا نکنید.

مدیرمسئول انتشارات راه پرداخت نیز در بخشی از یادداشت خود بر «یک ساتوشی» نوشته است: «کتاب «یک ساتوشی» به مثابه همان توشه راهی است که برای زدن به دل جاده باید با خود برداریم. این کتاب را اگر یک‌نفس بخوانیم، ظرف کمتر از یک روز خوانده می‌شود و تمام.

ولی توصیه من به همه آنهایی که این کتاب را در دست گرفته‌اند، این است که باطمأنیه بخش‌های گوناگون کتاب را بخوانند، درباره آن فکر کنند و سعی کنند در دستگاه مختصات فکری خود جایی برای آن باز کنند. پیشنهاد می‌کنم هیچ چیزی را چشم‌بسته قبول نکنید و به هر ادعایی در کتاب که می‌رسید، از خودتان سؤال بپرسید که چرا؟ بپرسید که چرا این ادعا درست است یا حتی چرا غلط است؟

سعی کنید ذهن‌تان را درگیر کنید و بیشتر از اینکه قیمت لحظه‌ای رمزارزها را دنبال کنید، منطق پشت این تغییر را بیابید. قطعاً آنهایی که منطق این دنیا را درک کنند، در تسلط‌یافتن به ابزارها و روش‌های گوناگون راه ساده‌تری در پیش دارند. سعی کنید این کتاب دریچه‌ای باشد برای شما که ذهن‌تان را به روی دنیای جدید باز کند. این فرصتی است که حیف است آسان از دست بدهید.» چاپ هفتم کتاب «یک ساتوشی» هم‌اکنون در فروشگاه راه پرداخت در دسترس علاقه‌مندان است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/x1l2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.