کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
مدیر کل سرمایهگذاری و بومیسازی فناوری پارک پردیس در مراسم اختتامیه طرح تیکاف که همزمان با هفته نکوداشت بیست سالگی پارک برگزار شد، گفت: سومین دوره طرح توانمندسازی تیکاف با ثبت نام بیش از 2600 طرح از 30 استان کشور آغاز شد و در پایان 70 طرح از حمایتهای مختلف پارک برای تسهیل فرایند تجاریسازی برخوردار شدند.
احمد عسگری مدیر کل سرمایهگذاری و بومیسازی فناوری پارک پردیس در پایان رویداد دو روزه اختتامیه سومین طرح توانمندسازی تیکاف که با حضور تیمهای ارائه برترین طرحها از سراسر کشور برگزار شد، گفت: «سومین دوره طرح تیکاف تفاوتهایی با دورههای قبل دارد. دورههای قبل ویژه اعضای بنیاد ملی نخبگان برنامهریزی شده بود؛ اما در سومین دوره تیکاف با توجه به نیاز کشور و با پیشنهاد پارک فناوری پردیس به معاونت علمی و فناوری، قرار بر این شد میزبان همه علاقهمندان باشیم.»
مدیر کل سرمایهگذاری و بومیسازی فناوری پارک پردیس در خصوص استقبال از این رویداد و نحوه ارزیابی طرحها گفت: «از 2600 نفری که در مرحله اول ثبتنام کردند، 400 نفر برای شرکت در طرح برگزیده شدند و در نهایت 110 نفر یا گروه انتخاب شده و در دوره 3 تا 5 ماهه تیکاف بسته به نیاز تیم، شرکت کردند. در پایان و در اختتامیه دوره طرح تیکاف در روزهای 21 و 22 مهرماه نیز 70 طرح با حضور در مرحله آخر موفق به کسب حمایت های مختلف پارک برای تسهیل مسیر تجاریسازی خود شدند.»
عسگری همچنین در ادامه نحوه ارزیابی طرحهای حاضر در رویداد گفت: «مسیری که برای دوره تیکاف درنظر گرفتیم، شامل 3 مرحله بود. مرحله اول آزمون خودشناسی و خود ارزیابی، مرحله دوم، شناخت حوزه کسب و کار و وضعیت بازار و مرحله سوم نشست، تمرین و بازدید های مورد نیاز برای شناخت افراد از تیم و فضای کارآفرینی بود.»
او با اشاره به اینکه در پایان این دوره افراد باید بتوانند شناخت کاملی از تیم خود داشته باشند، ابعاد طرح کسبوکار خود را بشناسند، آن را تحلیل کنند و نسخه تجاریسازی محصول خود را تدوین کنند، گفت: «در واقع مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائهدهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل میدهد.»
مدیر کل سرمایهگذاری و بومیسازی فناوری پارک پردیس در پایان با اشاره به اینکه حمایتهای پارک فناوری پردیس در این طرح به دو صورت مادی و معنوی ارائه خواهد شد، افزود: «بخشی از حمایت مالی در مرحله اول (آزمون) تامین شده است. همچنین کمک هزینه حداقل 6 میلیونی تومانی بابت هر فرد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در ادامه مسیر، ما افراد را با شتابدهندهها، شبکه فنبازار ملی و … آشنا خواهیم کرد.»
تیکاف با هدف تسهیل فرآیند تجاریسازی طرحهای نوآورانه و مهارتافزایی علاقهمندان به کارآفرینانی طراحی شده است. این دوره اولینبار از سال ۱۳۹۵ با هدف توانمندسازی مخترعان سطح سه بنیاد ملی نخبگان با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و همکاری پارک فناوری پردیس کار خود را شروع کرد و با توجه به استقبال صورت گرفته و دستاوردهای به دست آمده، در سالهای بعد نیز این روند برای مخترعان و صاحبان طرح نیز اجرا شد.
از منتخبین برگزیده این رویداد باید به تنها استارتاپ تخصصی در زمینه توسعه کسب و کارهای توالت محور با نام Iranwc اشاره کنیم که به خوبی در این رویداد درخشید و توانست حمایت پارک علم و فناوری پردیس را جذب کند. به امید موفقیت های بیشتر برای سامانه سرویس های بهداشتی ایران iranwc