کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آرامش پیش از توفان؟

پیش‌بینی‌ها کماکان از روند نزولی بازار حکایت دارند… و این یعنی ضرورت هشدار به کاربران کم‌تجربه

در هفته گذشته قیمت 29 هزار دلاری بیت‌کوین و بالا و پایین آن در این محدوده نشانه‌های اندکی از ثبات نسبی در رکود را برای بازار رمزارزها داشت. اما در پایان هفته حمایت 28.500 دلاری خیلی برای بیت‌کوین باقی نماند. قیمت بیت‌کوین حتی تا 27.500 دلار نیز کاهش یافت، ولی با یک موج صعودی کوتاه توانست باز مقداری بالاتر بیاید. در حال حاضر قیمت در محدوده 29.000 دلار تثبیت می‌شود تا بدین ترتیب قیمت نسبت به دیروز سه درصد و نسبت به هفته گذشته چهار درصد کاهش پیدا کرده باشد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

آلت‌کوین‌های اصلی بازار نیز روندی نزولی داشتند، با این تفاوت که برعکس بیت‌کوین، قیمت آنها همان مقدار هم بازیابی نشد. اتریوم همچنان با ۹ درصد کاهش زیر سطح 1.800 دلار معامله می‌شود. ایکس‌آرپی (XRP) حتی ممکن است تا سطح 0.365 دلار نیز کاهش یابد. کاردانو با ۹ درصد کاهش، قیمت 0.455 دلار را نیز آزمایش کرد.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

اندکی بعد از آنکه بیت‌کوین از پس شکست مقاومت 30.000 دلاری برنیامد، قیمت آن روندی نزولی در پیش گرفت. این نزول قیمت ادامه یافت تا حمایت 29.000 دلاری نیز شکسته شد و حتی قیمت تا 27.500 دلار نیز پایین آمد. البته قیمت، با شتاب خوبی، بخشی از این کاهش را جبران کرد. در حال حاضر قیمت با مقاومت 29.000 دلاری کلنجار می‌رود تا در صورت شکست آن به ‌سراغ مقاومت 29.500 دلاری برود. اگر این مقاومت‌ها شکسته شود، می‌توان انتظار رسیدن بیت‌کوین به سطوح قیمتی بالاتر را داشت.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

اگر بخواهیم سناریوی نزولی را بررسی کنیم، باید بدانیم که یک حمایت قوی در 28.500 دلار وجود دارد. حمایت کلیدی بعدی در سطح 28.000 دلار است که اگر این حمایت شکسته شود، قیمت قادر خواهد بود تا 27.500 دلار کاهش یابد.
بسیاری از آلت‌کوین‌های بازار بیش از هشت درصد بهای خود را از دست داده‌اند؛ فقط اولنچ در این میان با ۱۷ درصد کاهش جلب توجه می‌کند. قیمت اولنچ هم‌اکنون در بازار به زیر ۲۳ دلار رسیده است.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته

خلاصه مطلب اینکه به نظر می‌رسد بیت‌کوین زیر 29.500 دلار همچنان روندی نزولی در پیش خواهد داشت. حال اگر قیمت از 28.500 دلار نیز کمتر شود، باید انتظار کاهش بیشتر قیمت را هم داشته باشیم. به نظر می‌رسد آرامش نسبی هفته گذشته می‌تواند مقدمه‌ای برای یک شوک مجدد باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/a36x
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.