رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آزادی بدون توقف

کار از راه دور کارمندان برای کارفرمایان مشکلاتی ایجاد کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی سیاست‌های کار از راه دور، کار از یک جزیره گرمسیری یا یک کابین در جنگل که برای برخی از کارگران رؤیا بود، به حقیقت پیوست. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ممکن است این کارفرمایان مجبور شوند بهای کار کسانی را که بدون اطلاع به کارفرمای خود به اطراف نقل مکان کرده‌اند، بپردازند.

الکس اتوود، مدیر اجرایی استارتاپ گریوی ورک به وال استریت ژورنال گفت که شرکت مستقر در ویرجینیا ممکن است مجبور شود در مجموع حدود 500 هزار دلار جریمه بپردازد، زیرا یکی از مهندسان نرم‌افزار سابقش بدون اینکه به او بگوید برای مدت طولانی در کالیفرنیا و تگزاس کار کرده است. اتوود گفت که کسب‌و‌کار خود را در آن ایالت‌ها ثبت نکرده بود و این مسئله زنگ خطر را برای سازمان‌های دولتی مربوطه به صدا درآورد.

در نتیجه شرکت اتوود بین 20 تا 30 هزار دلار مالیات، هزینه‌های ثبت‌نام و جریمه در صورت‌حساب‌های غافلگیرکننده خود مشاهده کرده است. بقیه هزینه‌های تخمینی مربوط به ساعاتی است که او صرف جلسات و رسیدگی به مسائل حسابداری و منابع انسانی در تلاش برای رفع مشکل کرده است.

او همچنین گفت که چندین کارمند دیگر نیز اعتراف کرده‌اند که در سراسر مرزهای بین‌المللی به فعالیت می‌پردازند و این نگرانی‌هایی را در مورد امنیت سایبری ایجاد کرده است. او افزود: «ما هرگز به این چیزها فکر نکرده بودیم.»

از آنجا که کووید 19 شرکت‌ها را به اتخاذ سیاست‌های کار از خانه مجبور کرد، کارگران از راه دور که سفر می‌کنند و به عنوان عشایر دیجیتال نیز شناخته می‌شوند، اکنون 16.9 میلیون کارگر آمریکایی را تشکیل می‌دهند که بر اساس تحقیقات انجام‌شده، 131 درصد نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری در سال 2019 جهش داشته است.

با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها به کارمندان تمام‌وقت اجازه کار خارج از دفتر داده‌اند، اکثر آنها به دلیل خطرات نظارتی و نگرانی در مورد بسته‌های غرامتی که با هزینه‌های زندگی محلی مطابقت ندارد، اجازه کار در سطح بین‌المللی را به آنها نمی‌دهند.

با این حال، هانا تووی از اینسایدر گزارش می‌دهد که برخی از کارمندان دفتری تصمیم گرفته‌اند مرزهای آزادی جدید خود را بدون اطلاع‌رسانی به رؤسا یا همکاران خود، گسترش دهند.

یک متخصص بازاریابی در کشورهایی مانند پاناما، پرو و کلمبیا به طور تمام‌وقت مشغول به کار شد تا از زمستان‌های سرد شیکاگو که در آن مستقر است، فرار کند. یک کارمند از راه دور مستقر در برلین حتی تا آنجا پیش رفت که با نصب وی‌پی‌ان مانع از این شد که شرکت مکان او را ردیابی کند.

یک کارشناس مالیاتی گفت اگر کارمندی تصمیم دارد یک ماه یا بیشتر در یک ایالت خاص زندگی کند، کارفرمایان و کارمندان باید برای جلوگیری از جریمه‌های احتمالی، سیاست‌های مالی مانند ثبت‌نام کسب‌و‌کار، حقوق و دستمزد و مالیات بر درآمد را در آنجا بررسی کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/d5gn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.