کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آهنگی از استاد شجریان ان‌اف‌تی شد

«دانای عشق» بعد از 13 سال منتشر شده و در پلتفرم Rarible به شکل ان‌اف‌تی قابل خرید است

استاد محمدرضا شجریان، خواننده فقید ایرانی، 13 سال پیش آهنگی به نام «دانای عشق» را ضبط کرد، اما این اثر هیچ‌وقت منتشر نشد. حال بعد از گذشت 13 سال، این آواز با صدای استاد آواز ایران به مزایده گذاشته شده و برای اولین‌بار شنیده می‌شود.

اثر دانای عشق با شعری از عطار نیشابوری کار شده است. نکته جالب توجه درباره آهنگ دانای عشق این است که فرایند مزایده آن با استفاده از یک نوع ارز دیجیتالی انجام می‌شود. به گفته مزدا انصاری، نوازنده پیانوی این اثر، استاد شجریان زمانی که مشغول ضبط آلبوم «آه باران» بود، این اثر را هم تنظیم کرد. انصاری کار آهنگ‌سازی برای این قطعه را در دوران همه‌گیری کرونا انجام داد.

ضبط آهنگ دانای عشق را ریموند مؤسسیان بر عهده داشت. میکس و مسترینگ آن هم با رامین مظاهری در استودیو باران بود. اکنون هم عماد پسندیده به‌عنوان تهیه‌کننده این کار شناخته می‌شود و وی خبر مزایده این آهنگ را منتشر کرده است. پسندیده این خبر را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد.

پلتفرم «Rarible» آهنگ دانای عشق را به مزایده گذاشته است. این آهنگ به‌صورت توکن غیرقابل معاوضه یا همان ان‌اف‌تی، به مزایده درآمد و پیشنهاد این اقدام هم با انصاری بود. پسندیده که تهیه‌کننده این اثر است، در صفحه خود علاقه‌مندان به صدای محمدرضا شجریان را راهنمایی کرده که چگونه در این فرایند شرکت داشته باشند.

به گفته تهیه‌کننده آهنگ دانای عشق، افراد متقاضی ابتدا باید وارد وب‌سایت راریبل شوند و عبارت دانای عشق را با حروف لاتین جست‌وجو کنند. بعد از آن اثر به‌صورت آنلاین برایشان پخش خواهد شد و سپس آنها این امکان را دارند تا با اتصال به کیف پول رمزارز به سایت و اعلام مقدار پیشنهادی واحد اتریوم، در مزایده شرکت داشته باشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2hjm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.