کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آیا هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان می‌شود / چت جی‌پی‌تی از زبان چت‌ جی‌پی‌تی

این روزها نظرهای مختلفی درباره چت جی‌پی‌تی و فواید و ضررهایش برای بازاریابان مطرح می‌شود. برخی مدیران گمان می‌کنند می‌توانند به جای تیم بازاریابی از چت جی‌پی‌تی استفاده کنند و برخی دیگر معتقدند چت جی‌پی‌تی تنها می‌تواند عملکرد تیم را بهتر کند.

به نظرم رسید سراغ خود چت جی‌پی‌تی بروم و ببینم به نظر خودش به چه کار بازاریابان می‌آید. سؤالی که از چت جی‌پی‌تی پرسیدم، این بود: «به نظرت چت جی‌پی‌تی در چه زمینه‌هایی می‌تواند به تیم‌های بازاریابی ایرانی کمک کند؟ برای هر کدام از موارد یک مثال بزن تا به فهم بهتر مواردی که می‌گویی، کمک کند.»

پاسخ چت جی‌پی‌تی از این قرار است: «من به‌عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، دیدگاه یا باور شخصی ندارم [بهتر است ابتدای سؤال‌تان از چت جی‌پی‌تی از عبارت «به‌ نظرت» استفاده نکنید، چون حتماً جوابش با این جمله شروع می‌شود]. با این حال می‌توانم اطلاعاتی در مورد اینکه چت جی‌پی‌تی چگونه می‌تواند به تیم‌های بازاریابی در ایران برای عملکرد بهتر کمک کند، ارائه دهم:

1- بهبود تعامل با مشتری: چت جی‌پی‌تی می‌تواند به تیم‌های بازاریابی در ایران کمک کند با مشتریان خود تعامل مؤثرتری داشته باشند. با استفاده از چت جی‌پی‌تی، تیم‌های بازاریابی می‌توانند به مشتریان خود پشتیبانی شخصی و در زمان واقعی ارائه دهند که می‌تواند به افزایش رضایت و وفاداری مشتری منجر شود. به‌عنوان مثال، یک تیم بازاریابی برای یک وب‌سایت تجارت الکترونیک در ایران می‌تواند از چت جی‌پی‌تی برای پاسخ به سؤالات مشتری در مورد در دسترس بودن محصول، زمان تحویل و گزینه‌های پرداخت استفاده کند.

2- افزایش تولید سرنخ: چت جی‌پی‌تی همچنین می‌تواند به تیم‌های بازاریابی در ایران کمک کند سرنخ‌های بیشتری برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنند. با استفاده از ربات‌های گفت‌و‌گوی جی‌پی‌تی، تیم‌های بازاریابی می‌توانند فرایندهای تولید سرنخ را خودکار کرده و سرنخ‌ها را به‌صورت ۲۴ساعته و هفت روز هفته دریافت کنند. به‌عنوان مثال، یک تیم بازاریابی برای یک شرکت املاک در ایران می‌تواند از چت‌بات‌های جی‌پی‌تی برای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها با پرسیدن سؤالاتی در مورد نوع ملک مورد نظر و بودجه آنها استفاده کند.

3- جمع‌آوری بهتر داده‌ها: چت جی‌پی‌تی همچنین می‌تواند به تیم‌های بازاریابی در ایران کمک کند داده‌های بهتری درباره مشتریان و مشتریان بالقوه خود جمع‌آوری کنند. با استفاده از ربات‌های گفت‌و‌گوی جی‌پی‌تی، تیم‌های بازاریابی می‌توانند سؤالات هدفمندی بپرسند که بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات و رفتار مشتری ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، یک تیم بازاریابی برای خدمات تحویل غذا در ایران می‌تواند از چت‌ربات‌های جی‌پی‌تی استفاده کند تا از مشتریان در مورد غذاها و غذاهای مورد علاقه آنها سؤال کند.

4- بهبود تبدیل فروش: در نهایت چت جی‌پی‌تی می‌تواند به تیم‌های بازاریابی در ایران کمک کند با ارائه توصیه‌های شخصی بر اساس ترجیحات و رفتار مشتری، نرخ تبدیل فروش خود را بهبود بخشند. به‌عنوان مثال، یک تیم بازاریابی برای یک فروشگاه آنلاین مد در ایران می‌تواند از چت‌ربات‌های جی‌پی‌تی برای پیشنهاد لباس‌ها بر اساس ترجیحات سبک مشتری و سابقه خرید استفاده کند.

در پایان، چت جی‌پی‌تی با ارائه ابزارهای قدرتمند برای تعامل با مشتری، تولید سرنخ، جمع‌آوری داده‌ها و تبدیل فروش، این پتانسیل را دارد که شیوه فعالیت تیم‌های بازاریابی در ایران را متحول کند.» آنچه چت جی‌پی‌تی در خود سراغ دارد، همین‌هاست و به نظر می‌رسد اهل وعده و وعید هم باشد. بیش از این اگر چیزی از او بخواهیم، خیال خام ماست و کمتر از این اگر بخواهیم، احتمالاً به خاطر ترس ما از ناشناخته‌ها یا ناتوانی ما از بهره‌وری از آنهاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6r5l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.