آینده‌نگری در جهان متغیر

خرید 4/5 میلیارد دلاری یک شرکت امنیت سایبری توسط گوگل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که رهبران فناوری برای تشدید تهدیدات دیجیتال آماده می‌شوند، گوگل، زیرمجموعه آلفابت، اعلام کرده که شرکت برجسته امنیت سایبری «مندیانت» (Mandiant) را در یک معامله تمام‌نقدی خریداری می‌کند که در این صورت ارزش این شرکت به 5.4 میلیارد دلار می‌رسد. این قرارداد که قرار است اواخر سال جاری بسته شود، باعث می‌شود گوگل در زمانی که جنگ روسیه در اوکراین نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد افزایش تهدیدات سایبری ایجاد کرده، جایزه‌ای را به دست آورد.

پیشنهاد گوگل برای مندیانت چند هفته پس از شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت، رقیب اصلی در امنیت و رایانش ابری، به این تجارت چشم دوخته تا پیشنهادهای امنیتی خود را بیشتر تقویت کند. زمانی که اخبار مربوط به علاقه ادعایی مایکروسافت در فوریه منتشر شد، پیشنهاد گوگل با قیمت 23 دلار به ازای هر سهم را نشان می‌دهد.

مندیانت پیشنهادهای امنیتی گوگل کلود را تقویت می‌کند؛ زیرا به‌دنبال رقابت تهاجمی‌تر با مایکروسافت، آمازون وب‌سرویس و سایر غول‌های ابری است. توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود در بیانیه‌ای که این معامله را اعلام کرد، نام تجاری مندیانت را «مترادف با آینده‌نگری بی‌نظیر برای سازمان‌ها»یی خواند که به‌دنبال حفظ امنیت خود در یک محیط دائماً در حال تغییر هستند.

این محیط ممکن است به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین سریع‌تر از همیشه شروع به تغییر کند. CIOها و افسران ارشد امنیت اطلاعات (CISO) در شرکت‌ها به‌دنبال اکوسیستم ارائه‌دهندگان امنیتی خود هستند تا به آنها هشدار دهند – و به دفاع از آنها – در برابر تهدیدهای دیجیتالی فزاینده کمک کنند.

مندیانت که در سال 2013 از شرکت امنیت سایبری FireEye خارج شد و به سرمایه‌گذاران سهام خصوصی به قیمت 1.2 میلیارد دلار فروخته شد، برای تجزیه‌وتحلیل هوشمند فعالیت‌های هکرها، از جمله فعالیت‌های گروه‌هایی از روسیه و چین، شهرت زیادی به دست آورده است. همچنین نقش برجسته‌ای در افشای چندین حمله سایبری برجسته، از جمله حمله به SolarWinds در سال 2020، ایفا کرده است.

این تجارت که توسط مدیرعامل کوین ماندیا، یک رهبر امنیتی بسیار محترم رهبری می‌شود، دارای 600 مشاور است که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا با هزاران بحران در سال مقابله کنند. همچنین بیش از 300 تحلیلگر دارد که فعالیت‌های هکرها را ردیابی و خطرات در حال ظهور را علامت‌گذاری می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lsdq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.