کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده در اشتراک است / کتابی که با حمایت «وندار» منتشر شده است

انتشارات «راه پرداخت» کتاب «آینده در اشتراک است» نوشته تین‌زو و گیب وایزرت را با حمایت شرکت خدمات پرداخت اینترنتی «وندار» منتشر کرد. این کتاب را محمد رهبان ترجمه کرده است.

کتاب «آینده در اشتراک است» از دو بخش و ۱۵ فصل با ۲۵۲ صفحه تشکیل شده که هدف آن بیان مسائل بنیادین برای تبدیل شرکت مرسوم مبتنی بر محصول به مدل درآمدی مبتنی بر اشتراک است. در بخش اول آن به اینکه اشتراک چگونه در حال متحول‌‌کردن چند صنعت متفاوت است و در بخش دوم به جزئیات تاکتیکی‌تر عملیاتی پیاده‌سازی مدل اشتراک در همه جنبه‌های شرکتی پرداخته شده است.

علاوه بر این، مدل اشتراک چگونه در حال متحول کردن همه صنایع جهان ازجمله خرده‌فروشی، خبرنگاری، تولید رسانه، حمل‌ونقل و نرم‌افزار سازمانی است، مدل مالی پایه‌ای و مهم‌ترین معیارهای رشد برای کسب‌وکارهای مبتنی بر اشتراک، مدل اشتراک چگونه رویکردتان به مهندسی، بازاریابی، فروش، مالی و فناوری اطلاعات را تغییر می‌دهد، هشت استراتژی رشد اصلی برای تمامی کسب‌وکارهای مبتنی بر اشتراک و چهارچوب عملیاتی مشتری‌محور برای کسب‌وکارهای مبتنی بر اشتراک از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود.

مهدی عبادی، مدیرعامل وندار در بخش یادداشت حامی این کتاب نوشته است: «سال‌هاست که مدل کسب‌وکار اشتراکی به یکی از مهم‌ترین مدل‌های کسب‌وکاری در دنیا تبدیل شده که صنایع متنوعی از آن بهره می‌برند. اما در ایران تا حدودی این مدل متفاوت است.

ما در ایران شاهد این هستیم که رشد این مدل از کسب‌وکار تناسبی با سرعت رشد آن در دنیا ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، نبود زیرساخت‌های پرداختی مناسب با آن است.» رضا قربانی، مدیر انتشارات راه پرداخت در یادداشت ناشر این کتاب نوشت: «یکی از چالش‌های مدل کسب‌وکار اشتراکی هم موضوعات پرداختی است که در جهان، کسب‌وکارهای پرداختی تلاش کرده‌اند با خلق راه‌حل‌های نوین برای آنها چاره‌اندیشی کنند؛ پرداخت مستقیم و تکرارشونده راهکاری است که کسب‌وکارهای پرداخت به آنهایی که از مدل اشتراک استفاده می‌کنند ارائه می‌دهند.»

نویسنده در این کتاب تلاش کرده بیان کند که اشتراک چگونه در حال متحول کردن چند صنعت متفاوت است و در نهایت به جزئیات تاکتیکی‌تر و عملیاتی پیاده‌سازی مدل اشتراک در همه جنبه‌های شرکت‌ها پرداخته است.

بخش اول کتاب «آینده در اشتراک است» هشت فصل دارد و عناوین این فصول به ترتیب پایان یک عصر، دگرگون‌کردن سناریوی خرده‌فروشی، عصر طلایی جدید رسانه، هواپیماها، قطارها و خودروها، شرکت‌هایی که پیش‌تر با نام روزنامه شناخته می‌شدند، قورت‌دادن ماهی درس‌هایی از تولد دوباره فناوری، اینترنت اشیا و سقوط و ظهور تولید و پایان مالکیت است.

فصل نهم تا پانزدهم کتاب نیز به بخش دوم مربوط می‌شود که عناوین این فصل‌ها شامل آن لحظه غافلگیری، نوآوری همیشه در وضعیت بتا، بازاریابی؛ بازنگری در چهار P، فروش، هشت استراتژی رشد جدید، بخش مالی، معماران جدید مدل کسب‌وکار، فناوری اطلاعات، مشترکان، واحدهای نگهداری موجودی و ایجاد فرهنگ اشتراک با مدل عملیاتی پادره است. علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o75l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.