رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده سلامت به سمت خدمات تخصصی می‌رود

مدیرعامل شرکت موج آرامش آمیتیس تأکید کرد:

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در رویداد مدتورتاک پنجم دکتر محمد پارسا، بنیان‌گذار شرکت آمیتیس در پنلی با اشاره به فرصت‌های اقتصاد سلامت ایران در منطقه و به‌ویژه در کشورهای عربی تأکید کرد کسب‌وکارهای نوآور ایرانی در این حوزه لازم است که تمرکز اصلی خود را روی ارائه خدمات تخصصی بگذارند و در این حوزه بیشتر فعالیت کنند.

پارسا با اشاره به رقبای ایران در منطقه گفت: «مدت‌هاست ما روی یک حوزه که همان درمان‌های ارزان‌قیمت است تمرکز کرده‌ایم، در حالی که نظام سلامت جهان بعد از همه‌گیری کرونا به کلی دگرگون شده است و شکل آن تغییر یافته است. بنابراین اگر می‌خواهیم سهم بازار از اقتصاد سلامت دنیا داشته باشیم، باید روی نیاز مردم در حوزه سلامت که تغییرات اساسی کرده تمرکز کنیم.»

او در ادامه درباره هزینه خدمات سلامت افزود: «به‌زودی مسئله هزینه خدمات سلامت به یک موضوع فرعی در سبد خانوار کشورهای منطقه تبدیل می‌شود. آنچه اکنون اهمیت دارد، دسترسی به خدمات و کیفیت بالای آنهاست. اینکه ما چقدر می‌توانیم با کمک فناوری بسیاری از خدمات سلامت را به درون خانه‌های مشتریان ببریم، موضوع اصلی است.»

پارسا در این پنل تخصصی شکل‌گیری کسب‌وکارهایی را که روی حوزه‌های خاصی از سلامت کار می‌کنند، فرصتی برای اقتصاد کشور دانست و تأکید کرد: «کسانی که به‌تازگی وارد حوزه اقتصاد سلامت می‌شوند، باید از ظرفیت شرکت‌های موجود بهره ببرند و علیرغم چالش‌های زیادی که ما با دولت و قوانین آن داریم، روی سبک زندگی و عادت‌های تازه‌ای که کرونا در زندگی مردم ایجاد کرده، محصول یا سرویس تعریف کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hcx4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.