رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«آی تیکت» به جمع سامانه‌های فروش بلیت سینما اضافه شد

مدیرعامل آی تیکت اعلام کرد که جای سوپراپلیکیشن‌ها در صنعت سینما خالی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامانه بلیت فروشی «آی تیکت» برای توسعه مراکز بلیت فروشی سینمای ایران، به همکاری موسسه سینما شهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیرساخت سازمان سینمایی کشور راه‌اندازی شد. در این مراسم اعلام شد با وجود رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، در صنعت سینما فعالیت این کسب‌وکارها و حضور سوپراپلیکیشن‌ها در این صنعت خالی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، آرزو وصله‌چی، مدیرعامل سامانه آی تیکت در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: «بازار اکران فیلم‌ها در ایران، آن چنان که مورد انتظار است هنوز روزآمد نشده است و جای خالی سوپراپلیکیشن‌ها و دانش‌بنیان‌های حوزه‌ی آی‌تی در صنعت سینما و بازار اکران و بلیت‌فروشی به شدت احساس می‌شود. به همین دلیل ما در آی تیکت به عنوان یک شرکت و محصول مبتنی بر فناوری اطلاعات، ایجاد پل و ارتباط میان این حوزه از سینما و استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های حوزه‌ی آی‌تی را هدف و رسالت خود می‌دانیم.»

در ادامه این مراسم، هاشم میرزاخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه سینما شهر، گفت: «موسسه سینما شهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیرساخت سازمان سینمایی کشور، سابقه سی سال فعالیت داشته و زحماتی زیادی در بستر زیرساخت‌ سینما داشته است. این در حالی است که با توجه به رشد تکنولوژی، همگام با آن ملزم به ارائه برنامه‌هایی در زمینه توسعه این مهم هستیم.»

او ادامه داد: «در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای آی تی مطرح شده و به دنبال تعامل صنعت سینما با آی تی هستیم و با تفاهم ایجاد شده با اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجود خواهد آمد.»

او اعلام کرد که با همکاری کلیه سامانه‌های  بلیت فروشی، امیدوار است بتوانند ضریب اشغال سینما را بالاتر برده و با حضور چشم‌گیر مخاطب در سینما مواجه شوند.

آنطور که او توضیح داد «آی تیکت» نیز بستری برای این اتفاق است. براساس اعلام او در حال حاضر تنها ۳ سامانه فعال برای بلیت فروشی سینمای ایران وجود دارد درحالی که باید این امکان توسعه یافته و در دسترس عموم سامانه‌های حرفه ای  قرار گیرد.

میرزاخانی ادامه داد: «سامانه «آی تیکت» اتفاقی مبارک برای سینمای ایران است که منجر به توسعه سامانه‌های بلیت فروشی خواهد شد. ما به عنوان کشور در حال توسعه باید به دنبال رشد بوده و لازم است در حوزه دیجیتال تولید نیز قدم برداریم. این امر یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما است و مستلزم آن همگامی هنر  با صنعت دیجیتال خواهد بود.»

در حاشیه این مراسم حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان تهران اعلام کرد که باید به دسترسی مخاطب به محتوا از هر طریقی کمک کرد.  او در این مورد گفت: «این اپلیکیشن‌ها منجر به استقبال بیشتر و جذب مخاطب، رونق سینماها و کمک به سرمایه گذاران و اقتصاد سینما خواهد شد، همچنین به تجمیع اطلاعات مخاطبان نیز کمک کرده و تعامل دوسویه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد. ما معتقدیم هر چه به ذائقه مشتری بیشتر کمک شود بازخورد بیشتری خواهد داشت.»

در ادامه این مراسم تفاهم نامه‌ای هم ما بین سینماشهر با برنامه‌های پر کاربرد ایرانی از جمله اسنپ ،تاپ ،ایزی پی ،فام، آی گپ و…. امضا شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z9bw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.