کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اثر شبکه‌ای روی رشد پذیرش بیت‌کوین

تا سال ۲۰۳۰ نرخ پذیرش بیت‌کوین به ۱۰ درصد خواهد رسید

پیش‌بینی‌های اخیر حاکی از آن است که نرخ پذیرش بیت‌کوین تا هشت سال دیگر به ۱۰ درصد خواهد رسید. بیت‌کوین نیز مانند اینترنت و رسانه‌های اجتماعی از اثر شبکه‌ای سود می‌برد. اثر شبکه‌ای در بیت‌کوین یعنی هرچه پذیرش بیت‌کوین بیشتر شود،‌ ارزش و انگیزه افراد جدید برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد.

به گزارش کوین تلگراف، فناوری بیت‌کوین می‌تواند سریع‌تر از فناوری‌های تحول‌آفرین گذشته مثل خودروها و انرژی الکتریکی، جهان‌شمول شده و مورد پذیرش مردم قرار بگیرد.

در گزارشی که بلاک‌ور اینتلیجنس منتشر کرد، نُه فناوری‌ تحول‌آفرین از جمله خودرو، برق، تلفن هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و نمودارهای پذیرش آنان از سال ۲۰۰۹ تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است. پذیرش همه فناوری‌های تحول‌آفرین از یک الگوی منحنی Sمانند نمایی پیروی می‌کنند؛ اما فناوری‌های جدید مبتنی بر شبکه بسیار سریع‌تر از انتظار بازار، مورد پذیرش عموم مردم قرار می‌گیرند.

بر اساس اطلاعات این گزارش پذیرش بیت‌کوین سریع‌تر از بسیاری از فناوری‌های تحول‌آفرین دیگر به اشباع می‌رسد. از جمله دلایل این امر آن است که کاربران برای پذیرش این فناوری انگیزه‌های مالی داشته، همچنین محیط کلان نیز آماده این پذیرش است. می‌توان وجود اینترنت را نیز دیگر عامل پذیرش سریع‌تر بیت‌کوین دانست.

در این گزارش آمده است که از دیدگاه مصرف‌کننده، فناوری‌های گذشته راحتی یا بازدهی بهتر را به ارمغان می‌آوردند. استفاده از اتومبیل سرعتی بیشتر از اسب و کالسکه را فراهم می‌آورد. استفاده از تلفن همراه نیز شما را برای برقراری تماس از تلفن ثابت بی‌نیاز می‌کند. با این حال استفاده از بیت‌کوین، از آنجا که منافع مالی را نیز تأمین می‌کند، بر اساس نظریه بازی‌ها، بهترین پاسخ برای همه اقشار خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rmao
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.