اثر گلوله برفی

تکنیک جدید بازاریابی برای سال 2022

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزگاری بود که صحبت از بازاریابی ما را یاد مراکز خرید و جلسات رسمی می‌انداخت. اما دنیای بازاریابی حالا گسترده‌تر شده و بیشتر به شکل بازاریابی دهان‌به‌دهان نمود یافته است. منظور از بازاریابی دهان‌به‌دهان یعنی مشتری راضی از برند شما، تعریف برندتان را به فرد دیگری کرده و او را به مشتری جدید شما تبدیل ‌کند.

در واقع صحبت‌کردن از محصول، به یک محتوای ویروسی تبدیل می‌شود که آوازه شما را به مخاطبان بیشتری می‌رساند. بازاریابی دهان‌به‌دهان اتفاق جدیدی نیست و مدت‌هاست که در اینترنت فراگیر شده است. همه‌چیز در مورد این شکل از بازاریابی به اعتماد مخاطب وابسته است.

در واقع این نوع از بازاریابی به معنای تشویق مخاطب برای صحبت‌کردن و به‌اشتراک‌گذاری تجربیاتی است که از یک برند دارد. بگذارید یک آمار مهم برایتان بگوییم. 92 درصد از مردم اموری را باور می‌کنند که از طرف دوستان‌شان پیشنهاد شده باشد. از طرفی، 72 درصد افراد، آنچه تبلیغات مستقیم به آنها می‌گوید را باور ندارند. همین نکته به‌خوبی نشان می‌دهد چرا بازاریابی دهان‌به‌دهان بهترین نوع بازاریابی است.

اما به چه مواردی باید توجه کنیم؟ از جملات انگیزشی برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. سعی کنید محتوای مورد نظرتان را با چهره‌های شناخته‌شده تولید کنید. سرمایه‌گذاری روی اینفلوئنسرها در این روش بسیار جوابگوست. نکته مهم دیگر، بالا بردن کیفیت خدماتی است که ارائه می‌دهید؛ چراکه با این کار، همه مخاطبان به افرادی برای تبلیغ برند شما تبدیل می‌شوند.

درست مثل زمانی که به یک رستوران می‌روید و آن‌قدر مجذوب خدمات آن می‌شوید که راهی به‌جز اشتراک‌گذاری عکس یا نوشتن درباره آن ندارید. این درست همان محتوای تولیدشده توسط کاربر است. در واقع این برند نیست که محتوا تولید می‌کند؛ بلکه کاربر به‌صورت خودجوش به خالق محتوای برند شما تبدیل شده است. وقتی این محتوا را به اشتراک می‌گذارید، افراد بیشتری مشتاق می‌شوند تا وارد این چرخه ارتباطی شوند.

نکته مهم در اینجا، بازنشر مطالب یا تصاویر مشتریان شماست. یک راه دیگر هم این است که از مخاطبان‌تان بخواهید تجربیات‌شان از برند شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برخی برندها برای این کار کمپین مخصوصی را راه می‌اندازند. درست مثل کوکاکولا که توانست با هشتگ‌گذاری و راه‌انداختن یک کمپین، بیشترین لایک را از مخاطبانش بگیرد.

واقعیت این است که بسیاری از کمپین‌هایی که در دنیای واقعی جدی می‌شود، از شبکه‌های اجتماعی آغاز و به یک موج فراگیر تبدیل می‌شود. هشتگ‌گذاری در این رابطه یک راه مهم برای گروه‌بندی و اشتراک‌گذاری است. این کار باعث می‌شود تمام محتواهای ارزشمندی که مخاطب شما تولید کرده، در یک جا کنار هم قرار گیرد.

بازاریابی دهان‌به‌دهان به شما کمک می‌کند تا محتوای تولیدشده را به شکل اثر گلوله برفی بزرگ و بزرگ‌تر کنید. هشتگ هم در کنار آن، به تشویق مخاطب کمک بسیاری می‌کند. مجموع این موارد و هدایت روش‌های قدیمی بازاریابی به سمت بازاریابی دهان‌به‌دهان، باعث می‌شود برندتان بیشتر از قبل شناخته شده و مشتریان بیشتری به واسطه تعاریفی که از دوستان‌شان شنیده‌اند، به سمت شما بیایند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/s0uc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.