احتمال ارتکاب رویه‌های ضدرقابتی

شورای رقابت خواستار شفاف‌سازی درباره بسته حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شورای رقابت، به‌دلیل شبهه ارتکاب رویه ضدرقابتی و ضرورت تبعیت از مقررات توسعه رقابت و ضدانحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، در نامه‌ای خواستار اطلاعات دقیق‌تر وزارت صمت درباره طرح تخصیص بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حمایت از کسب‌وکارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی شد.

10 آبان‌ماه آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر اقتصاد و وزیر ارتباطات تهیه شد. در آیین‌نامه ۱۴ماده‌ای حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ۳۰ مدل حمایت برای کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، مرکز ملی رقابت در واکنش به این بسته حمایتی با اشاره به فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خطاب به وزارت صمت اعلام کرد: «حمایتی که در قالب بسته تبلیغاتی انجام خواهد شد، مشمولین متعددی دارد.

از یک سو کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ متعددی وجود دارند که هر یک به‌نوعی از قطعی دسترسی به فضای مجازی متضرر شده‌اند و از سوی دیگر علاوه بر سازمان صداوسیما، بسترهای متعدد دیگری برای انجام تبلیغات فعال هستند؛ از همین رو احتمال ارتکاب برخی رویه‌های ضدرقابتی در اجرای تبعیض‌آمیز این حمایت وجود داشته و ضرورت دارد ضوابط رقابتی مطرح در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به‌ویژه موضوع ماده ۵۲ این قانون رعایت شود و هرگونه کمک دولتی به کسب‌وکارها از طریق فرایندی شفاف و مبتنی بر ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولین بسته حمایتی تعلق گیرد.»

در همین راستا شورای رقابت خواستار ارائه گزارش دقیق و اطلاعات کامل از اجرای مراحل و فرایند حمایت مذکور و ذکر مبانی قانونی و مستندات مبالغ تخصیص‌یافته به مشمولین این حمایت شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/vq5i
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.