کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ادمین بودن یک کار ارزشمند است!

چرا مدیران رسانه‌های اجتماعی از شغل خود راضی نیستند؟

وب‌سایت شغلی زیپیا تخمین می‌زند که بیش از ۲۶ هزار مدیر رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده وجود دارد. در حالی که محبوبیت حرفه‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی همچنان در حال افزایش است، بسیاری از مدیران رسانه‌های اجتماعی تصمیم می گیرند موقعیت خود را برای مشاغل بهتری ترک کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط مؤسسه روابط عمومی مرکز تحقیقات رسانه‌های دیجیتال، ارتباطات راگان و دپارتمان روابط عمومی دانشگاه فلوریدا انجام شد، ۵۷ درصد از مدیران رسانه‌های اجتماعی قصد داشتند کار خود را ظرف دو سال آتی ترک کنند و ۴۷ درصد نیز گفتند آنها نسبت به همکاران خود ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند. به گفته زیپیا ۲۹ درصد از مدیران رسانه‌های اجتماعی تنها کمتر از یک سال در نقش خود باقی می‌مانند.

یکی از مهم‌ترین دلایل ترک شغل، عدم رشد در محیط کار بود. بر اساس مطالعه سال ۲۰۲۰، با وجود اینکه ۷۰ درصد از مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌خواستند ارتقای شغلی داشته باشند، تنها ۴۰ درصد امکان پیشرفت در محل کار خود می‌دیدند.


روزان دوسانتو مجبور بود با بودجه و پشتیبانی محدود کار کند


احساس گیر‌افتادن دقیقاً همان دلیلی بود که باعش شد روزان دوسانتوس ۳۹ ساله، در سال ۲۰۱۶ سمت خود را به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی در یک شرکت راه‌حل‌های فناوری اطلاعات ترک کند. اما دوسانتو نیز مانند بسیاری دیگر متوجه شد که نمی‌تواند رسانه‌های اجتماعی را تماماً پشت سر بگذارد.

او در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان مدیر یک حساب رسانه‌های اجتماعی شرکتی شروع به کار کرد. دوسانتوس می‌گوید: «این زمانی بود که می‌توانستید یک صفحه فیس‌بوک را از شخص ثالث بخرید. بنابراین ما یک صفحه فیس‌بوک ساخته‌شده از کریر بیلدر خریداری کردیم.»

در حالی که شرکت او به‌تازگی شروع به استفاده از رسانه‌های اجتماعی کرده بود، آنها مایل نبودند بودجه قابل توجهی برای این کار اختصاص دهند. او علاوه بر تلاش‌های اجتماعی به‌عنوان یک تیم تک‌زن، رسانه‌های اجتماعی را نیز مدیریت می‌کرد. زمانی که آنجا را ترک می‌کرد، شرکت ۲۳ هزار کارمند داشت، اما هنوز او تنها فردی بود که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کرد.

دوسانتوس در سال ۲۰۱۷ برای سمت مدیریت مهندسی راه‌حل‌ها برای «اسپروات سوشال» که نرم‌افزاری را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا رسانه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند، انتخاب شد.

او از طریق کار با سایر مدیران رسانه‌های اجتماعی متوجه شد که اوضاع نسبت به زمان فعالیت او تغییر کرده است. او گفت اتکای کمتر به معیارهای بیهوده و درک بیشتر از بازگشت سرمایه به این اتفاق منجر می‌شود که بسیاری از مدیران رسانه‌های اجتماعی بودجه بیشتری نسبت به موقعیت شغلی پیشین او داشته باشند. اما او هنوز نمی‌خواست به شغل مدیریت رسانه‌های اجتماعی بازگردد؛ جایی که به گفته او، آدم‌ها مدام در حال فعالیت هستند.» بسیاری از افراد در این موقعیت‌ها باید همیشه فعال باشند.


ربکا گیبسون احساس می‌کرد کم‌ارزش شده است


ربکا گیبسون می‌گوید در نقش سابق خود به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی برای یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی، سوءتفاهم و فشار زیادی را تجربه کرده است. با وجود اینکه شرکت او را به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی استخدام کرده بود، به او گفته شد که در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نکته حائز اهمیتی نمی‌بیند.

گیبسون می‌گوید: «بزرگ‌ترین چالش من این بود که تیمم را متقاعد کنم رسانه‌های اجتماعی برای شرکت آنها مهم است و ایده‌هایی که من دارم می‌تواند کمک‌کننده باشد.» او احساس می کرد که دائماً نیاز به توجیه کار خود دارد. او تعریف می‌کند حتی زمانی که ایده‌های او موفقیت آمیز بود، توجه کمی دریافت می‌کرد.

گیبسون در سال ۲۰۲۲ در حالی که کمتر از یک سال در شرکت فعالیت می‌کرد، سمت خود را ترک کرد و به دنبال جایگاه مدیر رسانه اجتماعی در شرکت دیگری است؛ «من چیزهای مختلفی را که همراه با این شغل ارائه می‌شود، دوست دارم. پلتفرم‌ها همیشه در حال توسعه هستند و ویژگی های جدیدی ارائه می‌دهند؛ برخی از آنها خوب و بعضی وحشتناک هستند، اما حتی به‌روز‌رسانی‌های وحشتناک نیز برای نحوه توسعه و پیشرفت پلتفرم جذاب هستند و من عاشق آن هستم. با رسانه‌های اجتماعی کار کنید تا ببینید این حوزه چگونه رشد می‌کند.»

او می‌افزاید که به دلیل تجربه‌اش در شرکت سابق، اعتمادبه‌نفسش در محیط کار مشکل زیادی دارد. او گفت: «این به خودی خود تنها یک تجربه بوده و من اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کرده‌ام. خوشبختانه من یک شبکه پشتیبانی دارم که در کمک به یکدیگر و ارائه بازخورد عالی است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i5cq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.