کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

استارتاپی برای آموزش نیروی کار / پلتفرم کنفتی در برلین برای کلاس‌های محلی دو میلیون یورو بودجه جمع‌آوری می‌کند؛ این استارتاپ روی چه چیزی تمرکز دارد؟

کنفتی (konfetti) که در آلمان و اتریش بیش از ۳۰۰۰ کلاس مختلف برگزار می‌کند، تحت حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی از جمله پیک، انجل‌اینوست و صندوق اتمیک انجل قرار گرفته است تا ضمن جذب سرمایه جدید به توسعه فعالیت‌های خودش بپردازد.

کنفتی در برلین مستقر است و در دور اول سرمایه‌گذاری از شرکت‌های خطرپذیری که از آن‌ها نام برده شد موفق شده ۲ میلیون یورو سرمایه جذب کند. این سرمایه‌گذاری برای تسریع رشد این استارتاپ استفاده خواهد شد. کنفتی هدفش را تبدیل شدن به پلتفرمی عنوان کرده که در سراسر اروپا کلاس‌های محلی برگزار می‌کند و دست به فعالیت‌های تیم‌سازی می‌زند.

فعالیت‌های آموزشی و تیم‌سازی از راه‌کارهای سنتی کارفرمایانی است که تلاش می‌کنند از نیروی کارشان بیشترین بهره را ببرند. فعالیت‌هایی که این روزها برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم بیش از همیشه جذاب شده‌اند. به گفتۀ مدیرعامل کنفتی، تنها در آلمان بیش از ۱۰۰ هزار نهاد وجود دارد که این دوره‌ها را ارائه می‌دهند. با وجود اینکه برخی از آن‌ها سازمان‌دهی شده‌اند، اما تعدادی از آن‌ها فاقد سازمان‌دهی لازم و اصولی هستند.


روش‌‌های جدید آموزش نیروی کار


توبیاس فزر که از بنیان‌گذاران کنفتی است، می‌گوید: «کاغذ و خودکار و تلفن و ایمیل دیگر به‌روز و مشتری‌مدار نیست. ما دقیقا برای این موضوع راه‌حل داریم. ارائه‌دهندگان دوره‌های آموزشی با ادغام در کنفتی می‌توانند وبسایت خود را با یک فروشگاه آنلاین قدرتمند گسترش دهند.»

کنفتی که قصد دارد خدمات را هم برای ارائه‌دهندگان دوره و هم مشتریان ارتقا دهد، راه‌حل نرم‌افزاری یکپارچه‌ای را عرضه می‌کند که کار اداری و کاغذبازی‌های مرسوم را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

تعدادی از فرایند‌هایی را که قبلا به صورت آفلاین یا دستی انجام می‌شدند، اکنون می‌شود از طریق پلتفرم کنفتی انجام داد. برای مثال در برخی از خدمات صورت‌حساب و پرداخت، کنفتی باعث آسان‌تر شدن هماهنگی در زمینۀ مشاورۀ مالیاتی می‌شود و این‌جاست که مزیت کنفتی قابل رؤیت است.


سرمایه‌گذاران اولیه کنفتی


در سپتامبر ۲۰۲۱ که کنفتی در مرحلۀ سرمایه‌گذاری پیش بذری یا (pre-seed) بود، چهره‌های استارتاپی و فناوری زیادی در جذب سرمایه اولیه آن مشارکت کردند، ازجمله بنیانگذاران شرکت هلوفرش یعنی توماس گریزل و دومینیک ریشتر، بنیانگذار شرکت گوریلاز یعنی یورگ کاتنر، سرمایه‌گذاری به نام شیو کاپیتال، بنیان‌گذاران شرکت زن‌جاب یعنی فردریک فانینگ، فریتز تروت و سیهان آکساکال، مدیر آمازون مارکوس میل، کارآفرینانی به نام مارتین آکسنیک و لودویگ کرامر-کلت. حالا هم با ورود چند وی‌سی به این استارتاپ آموزشی به نظر می‌رسد مسیر رشد آن هموارتر شده است.

یکی از سرمایه‌گذاران جدید این استارتاپ دربارۀ حمایت از کنفتی گفته است: «ما متقاعد شده‌ایم که کنفتی بستر ایده‌آلی را برای ثبت‌نام در کلاس‌های محلی فراهم کرده و استاندارد جدیدی را برای مشتریان و ارائه‌دهندگان کلاس‌ها به وجود آورده است.

توبیاس و ولفگانگ در مدت زمان کوتاهی مجموعۀ چشم‌گیری از شرکای برگزارکننده کلاس‌ها و کارگاه‌ها به وجود آورده‌اند و یک بازار نرم‌افزاری SaaS را ایجاد کرده‌اند که قابلیت ارزش‌افزایی دارد.» به اعتقاد این سرمایه‌گذاران کنفتی هم برای مشتریان و هم برای ارائه‌دهندگان کلاس‌های مفیدی ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xupp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.