کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سوویبی؛ استارتاپ آلمانی ایستگاه‌های تعویض باتری دو میلیون یورو دیگر جذب کرد

سوویبی، ارائه‌دهنده باتری‌های اجاره‌ای و ایستگاه‌های تعویض باتری برای جابه‌جایی شهری، موفق شده دو میلیون یورو دیگر در دور اول تأمین مالی خود جذب کند. این استارتاپ فناورانه در برلین مستقر و در سال 2017 تأسیس شده است. سوویبی ابتدا گرین‌پک نام داشت، اما در سال 2020 تغییر نام داد. ایستگاه‌های تعویض باتری‌ای که این پلتفرم ارائه می‌دهد، رویکردی چندوجهی دارند. این ایستگاه‌ها در شهرهایی در سراسر جهان مستقر هستند و امکان تعویض و شارژ سریع باتری‌ها را برای طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه میکروموبیلیتی فراهم می‌کنند. هر یک از این ایستگاه‌ها به هشت تا 30 اسلات باتری مجهز شده‌اند.

«توماس دوشا»، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران سوویبی می‌گوید: «ما در حال حاضر زیرساخت شارژ را برای هشت نوع باتری ارائه می‌دهیم، اما قصد داریم به‌زودی این زیرساخت را برای 10 نوع باتری فراهم کنیم. این مسئله ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم با 70 درصد خودروهای سبک الکتریکی (LEV) در اروپا سازگاری داشته باشیم.» از خودروهای سبک الکتریکی برای خدمات لست‌مایل دلیوری (ارسال کالا از نزدیک‌ترین مرکز به مقصد) استفاده می‌شود.

دوشا ادامه می‌دهد: «زمانی که روند میکروموبیلیتی شروع شد، فناوری مورد نیاز برای استفاده از باتری‌های قابل ‌تعویض در خودروهای سبک الکتریکی به وجود نیامده بود. فناوری‌ای که وجود داشت، کافی نبود و نمی‌توانست زمان ازکارافتادن خودرو را به حداقل برساند. اما سوویبی توانست پیشرفت فناوری را رقم بزند. سوویبی پتانسیل زیادی دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم به‌زودی وسایل نقلیه میکروموبیلیتی 15 درصد سفرهای کوتاه‌برد (تا هشت کیلومتر) را قبضه کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7snk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.