کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اسکمرهای کریپتو به مهسا امینی هم امان ندادند

توکن مهسا امینی در بستر بایننس اسمارت چین

اسکمرها در فضای بلاکچین، این بار برای سوءاستفاده به سراغ احساسات به غلیان درآمده جامعه جهانی رفته و توکنی به نام مهسا امینی در بستر بایننس اسمارت‌ چین منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود این پروژه سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار دلاری دارد و یک تریلیون توکن برای آن در نظر گرفته شده است.

برای این توکن در سایت «کوین مارکت کپ» هیچ پروفایلی در شبکه‌های اجتماعی ثبت نشده و سپیدنامه‌ای هم ارائه نشده است. در حال حاضر دو توکن با نام‌های Mahsa Amini در دو بستر بایننس اسمارت چین (BSC) و اتریوم (ERC20) در حال انتشار است.

توکنی که در بستر اتریوم است، در تاریخ چهارم مهرماه منتشر شده و توکن بستر بایننس هم تقریباً در همین بازه زمانی بوده است. به نظر می‌رسد توکن مهسا امینی یک شبکه پرداخت مالی غیرمتمرکز است و برای تسهیل پرداخت‌های قابل برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های مالی باز، از سبدی از استیبل‌کوین‌های فیات استفاده می‌کند.

از دسامبر ۲۰۲۰، این شبکه حدود ۲۹۹ میلیارد دلار برای بیش از دو میلیون کاربر معامله کرده است. بستر بایننس اسمارت چین سابقه خوبی در پروژه‌های شفاف ندارد و پیش از این هم چندین پروژه رمزارزی اسکم روی این بستر شناسایی شده بود. توکن تتلو و توکن اسکویید گیم نیز روی همین بستر بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7yjn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.