کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

انجمن تجارت الکترونیک تهران اعلام کرد / اینترنت طبقاتی غیراخلاقی و غیرتخصصی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران با طرح اینترنت طبقاتی مخالفت کرده و آن را غیراخلاقی و غیرتخصصی دانسته است.

این انجمن در بیانیه‌ای با اشاره به محدودیت‌های اینترنت در بیش از سه ماه گذشته، اعلام کرده که «به‌ جای حل مسئله و رفع مشکلات بی‌شماری که بر اساس این تصمیم اشتباه حادث شده، اخبار ضدونقیضی از تعریف طرحی موسوم به «اینترنت طبقاتی» به گوش می‌رسد. انجمن تجارت الکترونیک تهران قویاً با تعریف هر گونه اولویت‌بندی در دسترسی به اینترنت، مخالفت کرده و بر این باور است که این طرح، مشکلی بر مشکلات پیشین اضافه می‌کند.»
این انجمن دسترسی به اینترنت باکیفیت و بدون محدودیت را از حقوق اولیه‌ شهروندی دانسته و بر این باور است شکل و کیفیت اینترنت مورد نیاز کسب‌وکارها و فعالان فضای فناوری، تفاوتی با عامه‌ مردم ندارد.

در این زمینه در بیانیه آمده است: «انجمن تجارت الکترونیک اتخاذ این راهبرد را غیرمنطقی، غیراخلاقی و بی‌ثمر می‌داند. پیشبرد طرح‌هایی از این دست، بیش از گذشته شکاف‌های اجتماعی را تعمیق بخشیده و موجب تشدید نارضایتی‌های عمومی می‌شود.
انجمن تجارت الکترونیک معتقد است «عادی‌سازی» اینترنت طبقاتی و القای آن به‌عنوان شیوه‌ای برای مدیریت اینترنت، به زیان تمام اجزای فعال اکوسیستم است و حاصلی جز تضعیف این صنعت در بلندمدت نخواهد داشت.»

انتهای هفته گذشته، اتحادیه فناوران رایانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دارندگان پروانه کسب از اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند. در همین زمینه برخی کارشناسان و مدیران حوزه ICT در گفت‌وگو با کارنگ ضمن مخالفت با این طرح، باور دارند چنین طرحی باعث رانت و فساد سازماندهی‌شده می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/39gc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.