کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اندونزی کشوری پیشتاز در پذیرش رمزارزها

همکاری مسترکارت با فاست برای گسترش خدمات مالی در اندونزی

حجم سرمایه‌گذاری‌های اخیر در حوزه رمزارزها در شرق آسیا به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. در این میان اندونزی را پیشتاز این جذب سرمایه‌ها می‌دانند؛ کشوری که در آن شرکت‌های رمزارزی و محصولات و خدمات مرتبط با آنها به‌شدت در حال رشد هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر هم جمعیت عظیمی است که به دلایل مختلف هنوز از خدمات بانکی مرسوم و سنتی استفاده نمی‌کنند؛ جمعیتی که حالا برای شرکت‌های رمزارزی، به‌ویژه آنها که در حوزه پرداخت فعالیت می‌کنند، جذابیت پیدا کرده‌اند.

شرکت خدمات مالی جهانی مسترکارت و شرکت توسعه‌دهنده درگاه‌های رمزنگاری و ارزهای دیجیتال، فاست، جهت گسترش خدمات مالی خود به اندونزی با هم شریک شده‌اند.

در حال حاضر بیش از 92 میلیون نفر در اندونزی از خدمات بانکی استفاده نمی‌کنند و هدف همکاری مسترکارت و فاست استفاده از بازار دارایی‌های دیجیتال در پیشبرد اهداف مالی است. «هندرا سوریاکوسوما»، مدیر فاست، در کشور اندوزی در بیانیه‌ای گفته است که مالکیت دارایی، قوی‌ترین راه برای تقویت معیشت و اقتصاد سالم است. مسیرهای ارسال وجوه دیجیتالی می‌توانند موج جدیدی از رفاه اقتصادی-اجتماعی راه بیندازند. ما در تلاشیم با ارائه و ساخت محصولات منحصربه‌فرد به تسریع و تسهیل راه‌اندازی این موج کمک کنیم.

فاست، پلتفرمی است که به کاربران امکان خرید، فروش، ارسال و ذخیره دارایی‌ها و توکن‌های دیجیتالی را می‌دهد. این پلتفرم در آوریل ۲۰۲۲ در دور اول جذب سرمایه خود بیش از ۲۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این سرمایه‌گذاری به رهبری «لیبرتی سیتی ونچرز» و «فاطیما گوبی ونچرز» انجام ‌شده بود. فاست از آن زمان به‌دنبال راه‌یافتن به اندونزی و پاکستان و توسعه خدمات خود در این کشورهاست.

اندونزی از نظر میزان پذیرش مالکیت ارزهای دیجیتال کشوری پیشتاز در سراسر جهان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۲، صرافی رمزارز جمینای طی تحقیقی، گروهی از مردم اندونزی را بررسی کرد و متوجه شد ۴۱ درصد از آنها دارایی دیجیتال دارند. نکته قابل ‌توجه دیگر تعداد زنان مالک ارزهای دیجیتال در این کشور است که اندونزی را در این زمینه هم به کشوری پیشتاز تبدیل کرده است. بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران رمزارزی در اندوزی زن هستند.

«ناوین جین»، مدیر مسترکارت در کشور اندونزی گفت: «روی‌آوردن مردم به فناوری‌ها و دارایی‌های دیجیتال نیازمند گرد هم آمدن بازیگران کلیدی در بخش‌های خصوصی و دولتی و همکاری آنها برای ایجاد راه‌حل‌های کارآمد است. آنها باید با همکاری یکدیگر راهکارهایی ارائه دهند که به فرصت و راه‌حل‌های نو برای افزایش گنجایش مالی منجر شوند.»

مسترکارت فعالانه در حال گسترش خدمات خود در فضای کریپتو است. اخیراً هم از راه‌اندازی یک بنیاد مردمی با نام The Belle Block خبر داده است. این بنیاد بر توانمندسازی زنان و افراد غیرباینری برای استفاده از فناوری وب ۳ و ارزهای دیجیتال تمرکز دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i09u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.