کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
برند کارفرمایی، فرهنگ یک سازمان را منعکس میکند. بنابراین حمایت مرکادو لیبر از سلامت و رفاه کارکنان در طول تحولات کووید-۱۹، برند کارفرمایی آن را تقویت کرده است. آنتونلا اسکولا، مدیر ارشد فرهنگ و تجربه این سازمان، درباره رویکرد مرکادو لیبر و ارزشها و فرهنگ این سازمان توضیح میدهد.
مرکادو لیبر (مللی) که در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد، به بزرگترین گروه تجارت الکترونیک آمریکای لاتین تبدیل شده است. مأموریت آن دموکراتیزه کردن تجارت و پرداختها از طریق امکان خرید و فروش آنلاین هر چیزی است.
این شرکت هر روز بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر در ۱۸ کشور را قادر میسازد تا بهسهولت و با سرعت به خرید، فروش، تبلیغ، ارسال، تأمین مالی و پرداخت برای کالاها و خدمات بپردازند. آنتونلا اسکولا درباره این شرکت میگوید: «آنچه ما را به عنوان یک سازمان هدایت میکند، هجوم آدرنالین کارآفرینی است.
فرهنگ کارآفرینی ما این است که هر روز بهترینهایمان را ارائه دهیم، یک اجرای عالی داشته باشیم و برای مشتریانمان ارزش ایجاد کنیم؛ ریسک کنیم و دائماً یاد بگیریم.»
او برای اینکه نشان دهد «ارائه بهترینها» در عمل چه معنایی دارد، افرادی را مثال میزند که محصولات را انتخاب، بستهبندی و برای تحویل آماده میکنند؛ «مردم ما به کار خود افتخار میکنند. ما آنها را تشویق میکنیم که به جای رسیدگی به یک محصول یا بستهبندی، این را بهعنوان بخشی از تحقق وعده ما به خریدار در نظر بگیرند.»
اسکولا میافزاید: «ما میخواهیم فرهنگ شرکت ما در سراسر سازمان بازتاب پیدا کند. ما میخواهیم مردم ما خود واقعیشان باشند و در محل کار خود را آزادانه بیان کنند. ما از آنها میخواهیم که پتانسیل خود را بالفعل کنند.»
نیروی کار مللی طیفی از استعدادهای مختلف را در بر میگیرد؛ از تیمهای نرمافزاری، بازاریابی و توسعه کسبوکار گرفته تا پرسنل مراکز تماس و توزیع. او توضیح میدهد که در استخدام افراد، همان اندازه که مهارت و تجربه اهمیت دارد، نگرش آنها نیز مهم است؛ «ما به دنبال افرادی با سازگاری و تناسب فرهنگی لازم برای رونق در کسبوکاری سریع هستیم. ما افرادی با انرژی و ذوق کارآفرینی میخواهیم. افرادی که میخواهند تفاوت ایجاد کنند و اثری از خود به جای بگذارند.»
فرایند انتخاب آنها نیز نشاندهنده این تمرکز آنها بر مسائل فرهنگی است و شامل قرار دادن کاندیداها در موقعیتهای کاری روزمره و سنجش واکنشهای آنها میشود.