هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان محتوا می‌شود؟

مایکروسافت به دنبال راهکارهای تازه تولیدمحتوا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوش مصنوعی می‌تواند به تولید محتوا بپردازد. در واقع می‌تواند محتواهای موجود را به شکل بهتری عرضه کند. اما این به چه معناست؟ آیا دیگر شغل و پیشه‌ای به نام نویسنده وجود نخواهد داشت؟ بسیاری از شرکت‌ها برای ویرایش، تحقیق و انتشار مطالب خود از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند.

این کار باعث صرفه‌جویی بیشتری در زمان می‌شود، اتفاقا هوش مصنوعی محتوایی را تولید می‌کند که مخاطبان بیشتری دارد، اما این هنوز به معنای محتوای خوب، قابل دفاع و درست نیست. در حال حاضر با استفاده از امکانات T-NLG شرکت مایکروسافت، محتواهایی توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود.

در سپتامبر سال 2020 مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که با استفاده از فناوری GPT-3 اقدامات جدیدی در این حوزه صورت گرفته که می‌تواند انقلابی در حوزه تولید محتوا باشد. انقلابی که به معنای استفاده از هوش مصنوعی در فرایند نوشتن است.

برد اسمیت، مدیرعامل وردابل (Wordable) و کدلس (Codeless) معتقد است که مهم‌ترین مشکل فعلی، تکیه بیش از اندازه بر الگوهای پیشین و پیش‌بینی‌پذیر کلمات در پی یکدیگر است، در نتیجه بسیاری از متون، غیرقابل‌فهم و تکراری می‌شوند.

همچنین متون واقعی دارای انسجام گفتاری و استدلالی هستند که هوش مصنوعی فاقد آن است. در هوش مصنوعی نمی‌توان حوزه‌های مختلف دانش در یک متن را به هم مرتبط کرد. بنابراین بسیاری از جملات غیرمرتبط و فاقد ربط منطقی هستند.

نویسندگان با بیان دیدگاه‌های موافق و مخالف، نظر نهایی خود را به عنوان یک نویسنده اعلام می‌کنند، ولی در متونی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، دیدگاه‌های مخالف و نقیض کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و فراموش می‌شوند.

همچنین صحبتی از دلیل مشروعیت یک ادعا نمی‌شود. مهم‌تر اینکه با عدم دخالت احساسات انسانی، متون تولیدشده از جذابیت‌های مرسوم تهی می‌شوند و دنبال کردن آن‌ها توسط مخاطب سخت می‌شود.


پس هوش مصنوعی به چه کار نوشتن می‌آید؟


با در نظر گرفتن اینکه نوشتن یک متن 1000 تا 1200 کلمه‌ای حدودا چهار تا پنج ساعت زمان می‌برد. استفاده از هوش مصنوعی برای گرفتن ایده و بررسی ادبیات پیشین، می‌تواند زمان زیادی را برای نویسندگان ذخیره کند. در نهایت اما همچنان برای داشتن یک متن مستحکم و منظم، نیاز به نویسندگان و ویراستارانی است که بخواهند به متن سروسامان دهند. با این حال روند تغییرات بسیار سریع است.

در یک آزمایش انجام‌شده روی 80 متن، تنها 48 درصد از مخاطبان توانسته‌اند متون نوشته‌شده توسط هوش مصنوعی و انسان‌ها را تشخیص دهند. امید است که هوش مصنوعی به کار و کمک نویسندگان بیاید، نه اینکه بخواهد جای آن‌ها را در آینده بگیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1lh9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.