اهمیت تجربه کارکنان در برند کارفرمایی

علیرضا شفیعی، مدیرعامل کپیا/ برند کارفرمایی یک نگرش است. اگر آن را به درخت تشبیه کنیم، رضایت کارکنان میوه آن است. در شرکت‌های بزرگ می‌توانیم منابع لازم برای ساخت برند کارفرمایی را فراهم کنیم، اما یک بنگاه خرد چه راهی دارد؟در اکوسیستم مالی و بانکی ایران، تنها ۱۰ درصد خدمات به بنگاه‌های خرد و متوسط اختصاص می‌یابد، درحالی‌که در دنیا این عدد ۷۰ درصد است. بانک‌ها در ایران به کسب‌وکارهای بزرگ توجه دارند.

من به‌عنوان یک کسب‌وکار بزرگ منابع دارم، اما برای ساختن یک باغ از برند کارفرمایی، باید به بنگاه‌های کوچک هم فکر کنیم. آن‌ها منابع لازم برای پیاده‌سازی این نگرش را ندارند. یک جنگل آباد با همکاری همه بنگاه‌ها شکل می‌گیرد. درباره تجربه کیپا در برند کارفرمایی، افراد بر اساس نگاه و مسیر شغلی خود انتخاب می‌کنند.

در کیپا دو گروه مخاطب داریم: کسانی که می‌خواهند در سازمان‌های بزرگ و ساختاریافته کار کنند و گروهی که ترجیح می‌دهند در استارتاپی مثل کیپا سنگ بنای نوآوری بگذارند. افرادی که به ما می‌پیوندند، اغلب نگاه کارآفرینانه دارند و می‌خواهند تجربه کار در سازمان‌های بزرگ را با چابکی استارتاپ ترکیب کنند. ما از هر فرد می‌پرسیم: «چقدر دغدغه ساختن داری؟» این نگاه به شکوفایی فرد و سازمان کمک می‌کند. درباره چالش‌های برند کارفرمایی در کیپا، رضایت و نارضایتی دو طیف موازی هستند.

امکاناتی مثل حقوق، فضای تفریحی یا اتاق گیم، نارضایتی را کاهش می‌دهند، اما سازمان سریع به آن عادت می‌کند و نارضایتی دوباره بازمی‌گردد. رضایت عمیق از معنای کار و احساس اثرگذاری فرد در سازمان به وجود می‌آید. در کیپا روی کاهش نارضایتی کار کرده‌ایم، اما دغدغه من افزایش رضایت است.

می‌خواهیم هر فرد، حتی در نقش‌های ساده، بداند کجای سازمان و اکوسیستم اثرگذار است. آرزویم این است که روزی در کیپا همه همکاران به این نقطه اثربخشی برسند. ما به‌عنوان یک استارتاپ، همین دغدغه را در سطح کلان اکوسیستم و کشور هم داریم.

توضیح: این یادداشت برگرفته از صحبت‌های علیرضا شفیعی در دومین رویداد برند کارفرمایی است.

نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iowc کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد

تأمین مالی جمعی؛ نوآوری مالی در مسیر تحول

«نماوا»، قربانی سووشون شد؟ توقیف سووشون، فیلتر نماوا