اولین دوره رویداد استان‌ آپ برگزار شد

به میزبانی استان کرمان؛

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین دوره از سلسله رویداد «استان آپ؛ 31 قدم تا شکوفایی» چهارشنبه 24 شهریورماه، در استان کرمان برگزار شد.

این رویداد استانی که ترکیب رویداد «پیوند» و رویداد «دوشنبه‌های استارتاپی» است برای اولین‌بار توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و به کارگزاری کارن کراد، طراحی و برگزار شده است.

استان آپ کرمان با هدف شناسایی و معرفی استارتاپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر استانی، تسهیل روند جذب سرمایه و شبکه‌سازی صاحبان ایده و شتابدهنده‌ها با همراهی استانداری استان کرمان، پارک علم و فناوری استان کرمان و اتاق بازرگانی این استان اجرا شده است.

در بخشی از این رویداد، 7 تیم دارای ایده در بخش پیوند و 6 تیم استارتاپی در بخش دمودی (دوشنبه استارتاپی) به ارائه طرح‌ و توانمندی خود پرداخته و به سوالات سرمایه‌گذاران، پاسخ دادند.

سخنرانان و مهمانان این رویداد علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، حسین مهرابی، معاون اقتصادی استانداری کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدرضا سپهوند، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، محمد سپهر، رئیس صندوق پژوهش و فناوری یزد، مسعود رضایی‌زاده، معاون پارک علم و فناوری استان کرمان و مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی بودند.

استان آپ، جرقه تغییر مسیر سرمایه‌گذاری از مرکز به استان‌ها

مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با علت برگزاری رویداد استان آپ با برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و شکل‌گیری رویداد استان‌ آپ گفت: «پس از برگزاری موفق چندین دوره از رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در تهران به این نتیجه رسیدیم که در استان‌ها هم حتما حضور مستقیم داشته باشیم؛ هرچند که در همان رویدادهای پیشین نیز نزدیک به 40% از استارتاپ‌ها، تیم‌های خارج از استان تهران بودند. اما باز هم ضرورت تعامل با تیم‌های بومی و فعالان اکوسیستم در هر استان را احساس می‌کردیم.»

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین تغییر مسیر جریان سرمایه از مرکز به سراسر کشور را یکی از اهداف مهم برگزاری استان آپ معرفی کرد.

مسعود رضایی‌زاده، معاون پارک علم و فناوری استان کرمان درباره ضرورت تامین سرمایه برای ایجاد کسب‌وکارهای فناورانه، دانش‎بنیان و غیردانش‌بنیان گفت: «این رویداد پاسخ مناسبی برای نیاز به تامین سرمایه برای ظرفیت‌های نوآوری موجود در استان کرمان است.»

رشد اقتصادی از مسیر نوآوری می‌گذرد

محمد سپهر، رئیس صندوق پژوهش و فناوری یزد، ضمن اشاره به اینکه ایران برای رسیدن به جایگاه گذشته خود در میان کشورهای توسعه‌یافته دو راه پیش رو دارد، گفت: «اول آنکه مسیر آن کشورها را مجددا طی کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم و سپس اینکه یک مسیر میانبر را طی کنیم که اصطلاحا همان جهش اقتصادی است. طبیعتا همه به دنبال مسیر میانبر و جهش اقتصادی هستند و راه این جهش اقتصادی، نوآوری است.»

رئیس صندوق پژوهش و فناوری یزد همچنین اکوسیستم نوآوری ایران را در سال‌های اخیر پویا، باانگیزه و امیدوار معرفی کرد که جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌است.

در اختتامیه رویداد، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن توضیح حمایت‌های این صندوق از استان‌ آپ، هدف برگزاری این را اینگونه توصیف کرد:‌ «هدف ما از برگزاری استان آپ پیوند دانشگاه‌ها به شتابدهنده‌ها است تا بتوانیم ورودی شتابدهنده‌ها را تقویت کنیم و همچنین دوشنبه‌های استارتاپی را هم طراحی کرده‌ایم تا خروجی شتابدهنده‌ها به سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشور، وصل شوند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9a9p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.