کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اولین رویداد ملی توسعه فناوری امید برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود

رویدادی با تمرکز بر کشاورزی و پرورش میگو در هرمزگان

اولین رویداد فناوری و نوآوری امید، با هدف کمک به ورود فناوری و توسعه اقتصادی به مناطق کم برخوردار برگزار خواهد شد.

این رویداد با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و توسط دبیرخانه طرح محور امید در راستای دستورات مقام رهبری برای توسعه علم و فناوری در خدمت مردم، در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

قرار است در این رویداد که بخشی از فرایند کلی طرح امید است، ضمن معرفی ادبیات موضوعی و مدل عملکردی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منطقه و مناطق کم برخوردار را برای اولین در کل کشور، مسائل و نیازهای فناورانه حوزه پرورش میگو و کشاورزی استان هرمزگان با فناوران و نخبگان مطرح شود.

از خدمات این طرح می‌توان به طرح مزارع الگویی هوشمند در مزارع پرورش میگو اشاره کرد که می‌تواند میزان پرورش میگو را تا ۲ برابر افزایش دهد، همچنین در سطح کلان با اعتباری ۱۵ هزارمیلیاردی می‌توان تغییر اساسی در وضعیت پرورش میگو استان ایجاد کرد.

این رویداد با حمایت بنیاد احسان از ابتدای سال و همچنین حضور ارگان‌هایی مانند معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی، صندوق پژوهش، پارک علم و فناوری هرمزگان و استانداری هرمزگان در حال اجراست.

این رویداد چهارشنبه، سوم اسفندماه ۱۴۰۱ در استان هرمزگان، شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند مطالب دفترچه مسائل فناورانه حوزه کشاورزی و میگو و همچنین شرایط حمایت و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها را مطالعه و سپس در سایت www.puzzlegp.ir عملیات پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dsf8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.