کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اپیزود نوزدهم پیشنهاد هفته / سرویس مشترک بی‌‌ان‌پی‌ال تترلند و دیجی‌پی

پیشنهاد این هفته، به سرویس اعتباری مشترک دیجی‌پی و تترلند اختصاص دارد. این دو مجموعه با همکاری یکدیگر ماهانه بدون دریافت کارمزد و چک تا سقف 100 میلیون تومان اعتبار می‌دهند.
دیجی‌کالا، دیجی‌کالاجت، اتاقک، کارناوال، انتخاب و هماتیت‌گلد شبکه پذیرندگان این طرح هستند.
متقاضی که حتماً باید در تترلند حساب داشته‌ باشد، باید تتر را به‌عنوان ضمانت در تترلند ارائه دهد و حداکثر تا دو روز کاری اعتبار خود را در حساب دیجی‌پی دریافت کند.
در نتیجه همکاری تترلند و دیجی‌پی امکان خرید اعتباری با ضمانت دارایی رمزارزی برای کاربران فراهم شده است. این دو مجموعه با شعار «ضمانت از تترلند و اعتبار دیجی‌پی» ماهانه بدون دریافت کارمزد تا سقف 100 میلیون تومان اعتبار می‌دهند. نوع این تسهیلات «الان بخر، بعداً پرداخت کن» یا همان «بی‌ان‌پی‌ال» است و کاربران به این واسطه می‌توانند از یک میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان (حداکثر معادل ۸۰ درصد ارزش ضمانت)، در ماه اعتبار خرید از پذیرندگان دیجی‌پی دریافت و در ابتدای ماه بعد بدهی خود را پرداخت کنند.

کاربرانی که تابه‌حال حسابی در تترلند نداشته‌اند، هم پس از ثبت‌نام و خرید تتر، می‌توانند در لحظه با ضمانت موجودی کیف پول تترلند خود از دیجی‌پی اعتبار بگیرند. طبق اعلام این صرافی، کاربر کافی است تتر را به‌عنوان ضمانت در تترلند ارائه دهد تا بدون سفته و چک، بدون سود و کارمزد حداکثر تا دو روز کاری اعتبار خود را در حساب دیجی‌پی دریافت کند.

متقاضی برای ثبت درخواست خود ابتدا باید وارد پنل کاربری خود شود و از منوی سمت راست صفحه در نسخه وب‌سایت گزینه مدیریت سرویس را انتخاب کند. در این قسمت سرویس‌های فعال و غیرفعال در حساب کاربری نمایش داده خواهد شد. در مرحله بعد هم قوانین و مقررات دیجی‌پی برای تأیید کاربر و بررسی‌های مورد نیاز توسط او نمایش داده می‌شود و کاربر در مراحلی می‌تواند سقف اعتبار، میزان ضمانت رمزارزی و… را انتخاب کند. او همچنین در این فرایند پیغامی مبنی بر شفافیت در فرایند تخصیص، مهلت اعتبار و هشدار نسبت به عدم پرداخت به‌موقع بدهی دریافت خواهد کرد.

سرویس «الان بخر، بعداً پرداخت کن» (Buy Now Pay Later) یکی از سرویس‌های خرید اعتباری است که در ابتدای ماه برای کاربر فعال می‌شود و کاربر یک ماه فرصت دارد تا از آن استفاده کند و بدهی‌ خود را از یکم تا پنجم ماه بعد بپردازد. برای دریافت این اعتبار لازم است تا خوش‌حساب و معتبر بودن کاربر متقاضی به کمک روش‌های سنجش رتبه اعتباری مشخص شود.

بنابر اعلام این دو مجموعه، تاکنون شرکت‌های مختلفی این سرویس را ارائه کرده‌اند. در این میان، اعتبارسنجی کاربران یا دریافت ضمانت بابت تسویه اعتبار یکی از مشکلات پلتفرم‌های اعتباری مثل دیجی‌پی است و آنها تصمیم گرفته‌ا‌ند برای رفع این چالش از دارایی‌ رمزارزی فرد به‌عنوان شاخصی برای اعتبار‌سنجی استفاده کرده و کاربران‌شان را با ضمانت این دارایی از اعتبار بی‌ان‌پی‌ال (الان بخر، بعداً پرداخت کن) بهره‌مند کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hx2p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.