کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«اینفوسیس» و ارتقای هوشمند تجربه کارمندان

کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری

با توجه به اهمیت روزافزون تجربه کارمندان برای موفقیت یک کسب‌و‌کار، شرکت‌ها در حال تجدید نظر در مورد نحوه ارائه برنامه‌های کاربردی به کاربران تجاری برای اطمینان از بهره‌وری و کارایی بیشتر هستند. شرکت جهانی مشاوره و خدمات فناوری اطلاعات «اینفوسیس» یکی از این شرکت‌هاست که این کار را در مقیاس بزرگ انجام می‌دهد.

تحول دیجیتالی سریع اینفوسیس در سال‌های اخیر به تولید تعداد زیادی برنامه‌های کاربردی داخلی و اکتسابی منجر شده است. با این حال پذیرش این برنامه‌ها توسط ۲۷۰ هزار کارمند این غول فناوری اطلاعات که دسترسی به بیش از ۲۰۰ برنامه داخلی را به کاربران تجاری خود ارائه می‌دهد، به یک وظیفه سنگین تبدیل شده بود.

اگرچه این شرکت یک بانک اطلاعاتی غنی دارد که تقریباً تمام نیازهای کارمندانش را برآورده می‌کرد، اما هیچ کانال واحدی برای استفاده از آن وجود نداشت. کارمندان باید هر برنامه را به طور جداگانه بازدید می‌کردند؛ فرایندی دست‌وپاگیر که بهره‌وری را کاهش می‌داد.

نارندرا سوناوان، معاون مدیرعامل و مدیر سیستم‌های اطلاعاتی در اینفوسیس می‌گوید: «اینفوسیس با بسیاری از فرایندهای خسته‌کننده و زمان‌بر عملیاتی داخلی که زمانی گرانبها را از کارمندان می‌گرفت، دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. سیستم‌ها و فرایندهای داخلی در تلفن همراه در دسترس نبودند و همچنین به اندازه کافی هوشمند نبودند که بتوانند به کارکنان کمک کنند تا زودتر پیش‌بینی کنند، پاسخ دهند و بهره‌ورتر باشند. به‌عنوان مثال یک عضو جدید لازم بود به هفت برنامه مختلف وب دسترسی داشته باشد.»

اینفوسیس برای توانمندسازی کارمندان بخش اطلاعات خود و دسترسی کارآمد به اطلاعاتی که برای انجام کارهای روزمره خود به آن نیاز دارند، یک پلتفرم هسته هوشمند ایجاد کرد که از چندین پلتفرم و برنامه کاربردی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

سوناوان می‌گوید: «شرکت از نظر فلسفی از این پلتفرم اصلی به عنوان لایو اینترپرایز یاد می‌کند؛ پلتفرمی که چابکی در DNA آن تعبیه شده تا بتواند به‌سرعت نیازهای در حال تغییر کسب‌وکار را احساس کند و در پاسخ‌دهی مداوم به تکامل برسد. قرار بود این پلتفرم، اینفوسیس را به سازمانی چابک‌تر تبدیل کند تا بتواند به‌طور بی‌نقص و با پشتوانه در دسترس بودن منابع و کارمندان بخش اطلاعات به نیازهای کسب‌وکار پاسخ دهد.»

این پلتفرم برای اینفوسیس، برنده‌شدن جایزه 2022 USCAO100 را به همراه داشته است.
هدف لایو اینترپرایز افزایش تجربه کاربر با میزبانی از طیف وسیعی از پلتفرم‌هاست، از جمله اینفای می، پلتفرم «لکس» که به کارمندان امکان دسترسی به محتوای یادگیری را از هر کجا، از هر دستگاه و در هر زمان می‌دهد. لکس شامل دوره‌هایی برای افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است تا به دانشجویان مهندسی کمک کند برای صنعت آماده شوند.

سوناوان می‌گوید: «با وجود پلتفرم‌های همکاری مانند ام‌اس تیم و وبکس و با در دسترس بودن برنامه‌های یادگیری، همکاری، بهره‌وری و تجربه کارمندان در طول زمان همه‌گیری و پس از آن بازیابی و تقویت شد.»

این پلتفرم به‌عنوان بخشی از هسته خود، از یک نمودار اطلاعات برای شناسایی پروژه‌های مناسب برای افراد مستعد و توصیه گزینه‌های یادگیری به کارمندان استفاده می‌کند. سوناوان می‌گوید:«تحول دیجیتال ما به کاهش ۱۰ میلیون دلاری هزینه‌ها انجامید.»

علاوه بر این، این پلتفرم به اینفوسیس کمک کرده تا نیروی کار خود را در مهارت‌های لازم برای پیشبرد سازمان به‌روز نگه دارد. سوناوان می‌گوید: «بیش از ۲۵ هزار کارمند از طریق این پلتفرم به صورت دیجیتالی مهارت پیدا کردند.»

او می‌گوید: «با اعتماد مجدد به سازمان، ما توانستیم برخی از بزرگ‌ترین معاملات را در اوج همه‌گیری انجام دهیم. بسیاری از جریان‌های تحول دیجیتال پس از شتاب اولیه به بیراهه می‌روند، اما اینفوسیس توانسته به نقاط عطف تعیین‌شده در طول مسیر دست یابد و اطمینان مشتری، تجربه کارمند و تعالی عملیاتی را تضمین کند. اینفوسیس با مجهز‌شدن به این مزایا، این پلتفرم را با نام تجاری اوربیت به‌عنوان راه‌حلی برای مشتریان خود به بازار عرضه می‌کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l9j1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.