اینماد اختیاری است

نامه وزیر اقتصاد به مجلس در خصوص نماد اعتباری

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که داشتن نماد اعتباری، اختیاری است. این نامه در واکنش به نگرانی‌های کسب‌و‌کارهای اینترنتی در خصوص الزام دریافت اینماد و ابراز مخالفت برخی از نمایندگان مجلس نوشته شده است.

وزیر اقتصاد در این نامه گفته است که کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای فروش کالا و خدمات خود لازم است از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام به اخذ مجوز کنند و «از نظر دولت، «صدور مجوز کسب‌وکار» با «اعتبار مجوز کسب‌وکار» تفاوت ماهوی دارد، به همین دلیل برای فروش در فضای مجازی و دریافت وجه از مردم، دریافت مجوز کسب‌وکار اینترنتی از مسیر درگاه ملی مجوزها لازم است، اما داشتن «نماد اعتباری» اختیاری است.

از نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی، درگاه تخصصی صدور مجوز برای کسب‌وکارها در فضای مجازی، وزارت صمت است و این وزارتخانه باید در چارچوب ارائه‌شده در درگاه ملی مجوزها، برای این کسب‌وکارها مجوز صادر کند.

از همین رو افزودن شرط جدید به شروط صدور مجوز کسب‌وکارها (از جمله اجباری کردن دریافت اینماد) و نیز تعیین سقف تعداد و حجم تراکنش‌ کسب‌وکارهای اینترنتی باید به تصویب هیئت مقررات‌زدایی و بهبود کسب‌وکار برسد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nzc4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.