کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

این واقعاً یک جشن است؟

تبلیغات جالب برندها برای شروع سال ۲۰۲۳

تبلیغات و پویش‌های سال نو همواره جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. امسال هم برندهای مختلف بار دیگر به بهانه سال جدید میلادی پویش‌هایی را برگزار کردند و ویدئوهایی را با پیامِ فرارسیدن سال نو ساختند که در آن به یادآوری ارزش‌هایی پرداختند که در زندگی مخاطب ایفا کرده‌اند یا از ارزش‌هایی گفته‌اند که کاربران برایشان مهم است و دوست دارند که برندها از آن‌ سخن بگویند. در ادامه به بررسی چند تبلیغ خوب از برندهای متفاوت می‌پردازیم.


گوگل و #CanIChange


ابتدای هر سال گوگل بهترین جست‌و‌جوهای سال قبلش را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۲، مردم بیشتر در گوگل جست‌و‌جو می‌کردند که «چگونه می‌توانند خود را تغییر دهند». گوگل طبق این داده یک ویدئوی زیبای دو دقیقه‌ای ساخته و منتشر کرده است. در این ویدئو گوگل نشان می‌دهد که دقیقاً مردم برای تغییر خود و دنیای اطراف‌شان چه کرده‌اند؛ از ترک یا تغییر شغل گرفته تا سوار‌شدن بر قرار و سفر‌کردن و تغییر رنگ موهایشان.

اولین تبلیغ سال ۲۰۲۳ گوگل درباره افرادی است که سعی می‌کنند خود را دوباره کشف کنند و از نو بسازند. این ویدئو همچنین شامل برخی از نمادین‌ترین لحظات سال ۲۰۲۲ در تمام جهان است. در سال ۲۰۲۳ با توجه به جست‌وجوهای جدید گوگل می‌توانیم بفهمیم چقدر این دغدغه‌ها برای آدم‌ها مهم است و برایش چه می‌کنند.


آریل و #CelebrateEqual


در اکثر خانواده‌های آسیای جنوبی، زنان عمدتاً در جشن‌ها غایب‌اند و آریل سال‌هاست که تلاش می‌کند با پویش‌های شگفت‌انگیز خود با این عمل مقابله کند. امسال آریل، برند مواد شوینده لباس‌شویی، کمپین #CelebrateEqual را برگزار کرد تا نشان دهد چطور در اغلب مواقع حضور زنان در جشن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

انگار تنها سهم زنان از جشن‌ها، آماده‌سازی‌های جشن است. در انتهای این ویدئو آریل سؤال مهم و البته تأمل‌برانگیزی را مطرح می‌کند: «اگر برابری نباشد، این واقعاً یک جشن است؟» این سؤال در واقع به مخاطبان اصلی برند آریل، زنان، می‌گوید که آنها را می‌فهمد و در کنار آنهاست. شعار آریل با توجه به اتفاقات زیادی که در جهان افتاده، شعاری است به‌شدت به‌روز.


نتفلیکس و #NewYearNewMe


واقعاً پایان یک سال نشانه چه چیزی است؟ آیا واقعاً پایان چیزی است؟ یا شروع یک فصل جدید است؟ اینها سؤالاتی است که نتفلیکس از طریق تبلیغ سال جدید خود به آنها پاسخ می‌دهد. ویدئوی ۸۰ ثانیه‌ای این شرکت ترکیبی است از تصاویر برخی از تأثیرگذارترین صحنه‌های نتفلیکس. این تصاویر نمادی هستند از تغییر.

حالا می‌خواهد این تغییر اتمام چیزی باشد یا شروع چیزی دیگر. چه در مورد بازسازی دوباره خود باشد و چه قرار‌گرفتن در یک جدول زمانی جدید. ویدئوی نتفلیکس از ریتم بسیار خوبی برخوردار است و کمک می‌کند تا مخاطب با لذت آن را دنبال کند و حتی بارها و بارها به تماشایش بنشنید. همین ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان فعلی و بالقوه نتفلیکس آن را برای هم بفرستند و یکدیگر را دعوت به دیدن ۸۰ ثانیه جذاب کنند.


واتس‌اپ و #everyoneyoulove


واتس‌اپ تبلیغی بی‌اندازه احساسی را برای سال جدید به مخاطبانش ارائه داد. این تبلیغ می‌گوید باید چیزهایی را که در زندگی داریم، گرامی بداریم. این آگهی آدم‌هایی را نشان می‌دهد که با عزیزان‌شان در واتس‌اپ در تماس هستند؛ از جمله مردی که در حال تماشای ویدئویی از خنده‌های عصبی زنی است.

بعداً مشخص می‌شود زنی که در ویدئو می‌بینیم، مادر مرد است که دیگر نیست و احتمالاً این خنده‌ها آخرین خاطره‌ای است که از او به یادگار مانده. برادر این ویدئو را در واتس‌اپ برای برادرش فرستاده و آرزو می‌کند کاش مادر کنارشان بود. واتس‌اپ با این ویدئو به کاربرانش یادآوری کرده در سال گذشته چه نقشی در زندگی کاربرانش ایفا کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jc5p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.